هشدار فائو به گرسنگي ميليون ها انسان در خاورمیانه و افریقا

سازمان خواروبار و كشاوزی جهانی ملل متحداعلام كرد به رغم افزایش تولید و اندوخته موادغذایی در جهان، مردم خاورمیانه و منطقه ساحلی افریقا در معرض خطر گرسنگی قرار دارند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رويترز، كارشناسان فائو با انتشار گزارشی رسمی اعلام كردند هر چند تولید فرآورده های كشاورزی افزایش یافته و ذخیره غلات در جهان با رشد سه درصدی مواجه شده است، اما همچنان به دلیل خشكسالی و درگیری های مسلحانه در بسیاری از نقاط خطر قحطی و گرسنگی وجود دارد.

بر اساس این گزارش، به دلیل درگیری ها و اعمال خشونت در نقاط مختلف جهان شاهد آوارگی و مهاجرت ناخواسته مردم هستیم، زیرا در مناطق درگیری كمبود مواد غذایی به وضوح دیده می شود.

كارشناسان فائو در ادامه گزارش خود تصریح كردند، مردم كشورهای چاد، مالی، موریتانی، نیجر، كامرون و نیجریه در معرض قحطی و گرسنگی مضاعف قرار دارند.

در این گزارش به درگیری های مسلحانه در سوریه و یمن اشاره و تصریح شده است: خشونت ها در این دو كشور شماری زیادی را با خطر گرسنگی و قحطی مواجه كرده است.

بر اساس گزارش سازمان خواربار وكشاورزی جهانی علاوه بر مناطقی كه در معرض خطر قحطی اند، 35 كشوردیگر در جهان به ویژه افغانستان و كره شمالی نیاز به كمك های انساندوستانه دارند.

سازمان خواروبار و كشاورزی ملل متحد  یك سازمان تخصصی وابسته به سازمان ملل است كه در سال 1945 توسط 189 كشور تاسیس شد.

هر منطقه دارای شمار ثابتی از كرسی‌ها در این شورا است و 33 كرسی به مناطق جهان سوم تعلق دارد.

فائو سالیانه به شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل گزارش می‌دهد و مدیركل فائو را كنفرانس كشورهای عضو انتخاب می‌كند.

هدف فائو ترغیب توسعه مداوم روستایی با تاكید بر حفاظت از كشاورزان، تشویق تولید غذا و خودكفایی غذایی و بالا بردن سطح تغذیه مردم است.

فائو دارای قدرت الزام‌آور نیست، اما با انجام تحقیقات، انتشار گزارش‌ها و سازمان‌دهی كنفرانس‌ها به دنبال دستیابی به اهدافش است. این سازمان كمك‌های فنی و اصلاح بذر انجام می‌دهد، سرم و واكسن می‌سازد و به افزایش محصولات جنگلداری كمك می‌كند.

برچسب ها: فائو ، گرسنگی ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار