ماهواره طلوع اولین ماهواره داخلی سنجش از دور

ماهواره ملی طلوع که با تلاش دانشمندان و متخصصان ایرانی طراحی و ساخته شده است كه اولین ماهواره سنجش دور ایران محسوب می شود.

محمد رضایی، يكي از مسئولان در ساخت پروژه ماهواره ای طلوع در گفتگو با خبرنگار نجوم باشگاه خبرنگاران گفت: یک از جنبه های برتری و پیشرفت یک کشور ارتقا و توانمندی ها در زمینه های مرتبط با دانش و فن آوری ماهواره های سنجش از دور به شمار می آید.

وی افزود: پروژه ماهواره ای طلوع به عنوان اولین ماهواره داخلی و ملی است که به کارهای سنجش از راه دور می پردازد.

رضایی اظهار داشت: دستیابی به فن آوری طراحی، ساخت و تست اجزای گوناگون سیستم کنترل وضعیت ماهواره و دستیابی به فن آوری مقاوم سازی و بکارگیری مواد، قطعات و زیر سیستم ها در شرایط محیطی پروژه فضایی در رده اهداف و دست آوردهای انجام این پروژه قرار می گیرد.

* طول عمر ماهواره طلوع 2 سال است
وی تصریح کرد: این ماهواره دارای محموله تک طیفی دوربین، پهنای تصویر 50 کیلومتری و دقت نشانه روی 2 درجه ای است.

رضایی عنوان کرد: بنیان گذاری و توسعه رشته های تخصصی بین رشته ای، دانش افزایی در زمینه مهندسی سامانه ها و مدیریت پروژه های فضایی، ورود به عرصه فن آوری سنجش از دور و بکارگیری فن آوری سلول های خورشیدی فضایی از جمله دیگر مزایای به دست آمده از این پروژه است.

وی تاکید کرد: نوع مداری که این ماهواره در آن قرار خواهد گرفت ارتفاع پایین دایروی که ارتفاع آن بیش از 500 کیلومتر است می باشد و طول عمر آن 2 سال تخمین زده شده است.

رضایی تقویت دانش استاندارد سازی و مستندسازی، بهره برداری از ایستگاه های زمینی تله متری، رد گیری و فرمانه ماهواره ای و دریافت تصاویر نیز از آخرین دستاوردهای انجام پروژه ماهواره ای طلوع است./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار