با آگاهي از تفاوت ميان ايبوك ريدر و تبلت ها مي توان گزينه مناسبتري را براي خريد انتخاب كرد.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران، در دورانی که همه توجهات به اسمارت فون ها، تبلت ها و اولترابوک ها جلب شده، ایبوک ریدر یا همان کتابخوان های الکترونیکی به آرامی و بدون هرگونه تبلیغ و هیاهو در حال ورود به بازار هستند.
در ماههای گذشته مدل های جدیدی از ایبوک ریدرها به بازار عرضه شده و انتظار میرود تا پایان سال ۲۰۱۵ میلادی فروش این نوع از کتابخوان ها به مرز ۶۰ میلیون در سال برسد.
در ادامه این مطلب، خلاصه ای از تفاوت میان تبلت و ایبوک ریدرها آورده شده تا شما انتخاب مناسبتری برای خرید داشته باشید.

تکنولوژی جوهر الکترونیک (E-Ink)

حجم كم، وزن سبک و قابلیت جستجو و دسترسی سریع به کتابها از جمله امكانات ايبوك ريدرها بوده و استفاده از تکنولوژی E-Ink با قابلیت شبیه سازی کاغذ معمولی در نمايشگرهاي مخصوص اين دستگاه باعث شده تا کاربر بتواند ساعتهای طولانی بدون اینکه کوچکترین آسیبی به چشمهایش وارد گردد به نمايشگر خيره شود.

 كتابخوان هاي الكترونيكي برخلاف صفحه نمايش هاي عادي به كار رفته در تبلت ها از خود نور ساطع نمي كنند و تكنولو‍ژي جوهر الكترونيك در آنها باعث مي گردد اين دستگاه ها نسبت به تبلت ها از برق كمتري استفاده كرده و كاربر مدت زمان طولاني تري بتواند با آن كار كند.

علامت گذاری و یادداشت نویسی در کتاب های الکترونیکی

بعضي از كتابخوان های الكترونيكي داراي قابليت افزايش مموري بوده و مي توان هزاران كتاب الكترونيكي را در آنها جای داد و در برخي از مدل هاي اين دستگاه كاربر مي تواند مانند يك كتاب واقعي قسمتهايي از متن را علامت گذاري كرده و يا حتي با استفاده از قلم مخصوص با دستخط خود در آن يادداشت بنويسد.

 عمر باتری و مدت زمان نگه داری شارژ

از ديگر تفاوت هاي ميان تبلت و ايبوك ريدرها مي توان به عمر باتري ها آنها اشاره نمود به طوريكه مدت نگه داشتن شارژ باتري در تبلت ها معمولاً 8 تا 10 ساعت است اما باتري کتابخوان هاي الكترونيكي به طور متوسط هر 30 تا 60 روز يكبار نياز به شارژ دارند.

شایان ذکر است که ايبوك ريدرها فقط براي مطالعه طراحي شده اند و معمولاً امكانات ديگري براي آنها در نظر گرفته نشده در حاليكه تبلت ها داراي امكاناتي نظير مرور اينترنت، پخش برنامه هاي مولتي مديا و نصب و اجراي نرم افزار هستند و نيز سرعت پايين رفرش صفحات از معايب كتابخوان هاي الكترونيكي در مقايسه با تبلت ها به شمار مي رود.

بنابراین بهتر است ابتدا بررسی کنید که از این ابزارهای الکترونیکی چه انتظاری دارید و آنها تا چه حدی می توانند توقعات شما را برآورده کنند و سپس برای خرید اقدام نمایید./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۱ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام. چندتا سوال دارم
آیا کتابخوان ها دارای مرور گر وب هستند؟
برای برنامه نویسان مانیتورهای جوهر الکترونیک در بازار داخلی موجود است؟
امکان اتصال فلش یا کامپیوتر به کتابخوان وجود دارد؟یا به جای مانیتور دوم قابل استفاده است؟
Germany
محمد
۱۷:۳۲ ۱۸ فروردين ۱۳۹۶
سلام.
کتابخوان دستگاه تخصصی برای مطالعه کتب و مجلات و روزنامه و مقاله و...است و شما برعکس تبلت و لپتاب با این دستگاه لذت حقیقی مطالعه را خواهید چشید.
من خودم یک دستگاه onyx boox c67ml دارم و همزمان تبلت هم دارم.ولی با تبلت نیم ساعت میتونم مطالعه کنم بعداش چشمم و بدنم اذیت میشه ولی با کتابخوان ساعت ها و روزها میشه با لذت مطالعه کرد دقیقا مانند کاغذه.بدون نور اذیت کننده.مارک اونیکس تنها مارکی هست که می تونی همه نرم افزارهای اندرویدی روش نصب کنی ولی مارک های دیگر،مانند کیندل اندرویدی نیسنند.
البته اونیکس به سختی گیر میاد و من بعد از،کلی جستجو تو سبحان رایانه پیدا کردم
Germany
ناشناس
۱۷:۲۲ ۱۸ فروردين ۱۳۹۶
سلام
Iran (Islamic Republic of)
توانا
۱۶:۲۳ ۰۴ خرداد ۱۳۹۳
من خریدم واقعا به درد نخوره
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۵:۵۶ ۰۵ مهر ۱۳۹۲
با تشکر از مطالب مفیدتون.


لطفا دوستان با تجربه ای که دارن در مورد صحت و سقم مطالب مذکور به پست من رای بدن یا نظر تکمیلی خودشون را بگن ! مرسی
Iran (Islamic Republic of)
مهراد نوروزپور
۱۲:۴۷ ۲۸ خرداد ۱۳۹۲
سلام :خيلي ممنونم
بابت اطلاعاتي كه در اختيارمون قرار داديد متشكريم
Iran (Islamic Republic of)
روناک کیانی
۱۰:۱۱ ۲۸ خرداد ۱۳۹۱
سلام مرسی از اطلاعاتی که در این بخش گذاشتید واقعا مورد استفاده ما قرار گرفت موفق باشید