سمعک های دارای بلوتوث یک فن آوری جدید بی سیم است که فرد کم شنوا را قادر می سازد که به طور مستقیم با همه ابزارهایی که در آن ها فن آوری بلوتوث وجود دارد ارتباط برقرار کند.

دکتر احمد رضا ناظری، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار دانش های روز باشگاه خبرنگاران گفت: این سمعک ها یک فن آوری جدید بی سیم است که با استفاده از تکنولوژی بلوتوث و یک سخت افزار حد واسط که به گردن آویخته می شود به فرد ناشنوا کمک می کند با همه ابزارهایی که در آن ها فن آوری بلوتوث وجود دارد ارتباط برقرار کند.

وی افزود: به عنوان مثال تلفن های همراه که بلوتوث دارند وقتی زنگ می خورند فرد کم شنوا سیگنالی را از طریق سمعک داخل گوشش می شنود و با فشار دادن یک دکمه بر روی ابزار حد واسط قادر است بدون نیاز به نزدیک کردن تلفن صدای ارسالی را به وضوح بشنود و با مخاطب صحبت کند.

وی در ادامه گفت: این امکان برای استفاده از تلویزیون نیز فراهم است، به این ترتیب که یک ابزار انتقالی در کنار تلویزیون قرار می گیرد و با یک سوکت به آن وصل می شود این ابزار سیگنال ها را از طریق القایی به سمعک می فرستد و از طریق بلوتوث به ابزار حد واسط که به گردن مریض است ارسال می کند بنابراین فرد کم شنوا بدون تغییر میزان صدای تلویزیون قادر است از طریق سمعک و ابزار حد واسط صدای تلویزیون را به راحتی و با هر شدتی که می خواهد دریافت کند.

ناظری خاطر نشان کرد: امروزه با تکنولوژی نوین، سمعک هایی که از طریق ارتباط بی سیم بهره می برند به صورت یک هدفون بی سیم در آمده اند و مریض را با تمام وسایلی که بلوتوث دارند مرتبط می کند و آن ها را قادر می سازد تا بتوانند همانند افراد عادی به فعالیت روزمره خود بپردازند./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
تیلا موسوی
۰۹:۱۵ ۲۴ آذر ۱۳۹۵
نسل جدید این سمعک ها، که اصطلاحا به آنها Made for iPhone گفته می شود، این امکان را به کاربر می دهد که بطور مستقیم هر صدایی که قابل پخش توسط گوشی های هوشمند باشد، بطور استریمینگ به سمعک فرد منتقل می شود. علاوه بر این تلویزیون ها و سیستمهای صوتی که قابلیت بلوتوث دارند می توانند بطور مستقیم بدون هیچ سیستم واسطی صدا را به سمعک فرد منتقل کنند.
آخرین اخبار