گیلان/

تاثیر مدیریت اقتصادی در بهبود سطح اشتغال

بهبود سطح اشتغال، رفاه و عدالت اجتماعی؛ حاصل مدیریت درست امور اقتصادی و توجه به اصول علم اقتصاد است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران گيلان، کارشناس ارشد روان‌شناسی دانشگاه گیلان در نشست بررسی بیکاری و موانع اشتغال و تاثیر آن بر امنیت اجتماعی‌ گفت: احساس امنیت، برآمده از تعادل بین مجموعه متغیرهایی است که جامعه را در فضای اجتماعی مساعدی قرار می‌دهد که مردم احساس امنیت می‌کنند.

شیما زینعلی ؛ بهبود سطح اشتغال و رفاه و عدالت اجتماعی را حاصل مدیریت درست امور اقتصادی و توجه به اصول علم اقتصاد دانست و تصریح کرد: هر چند توسعه اقتصادی به معنای از بین رفتن مفاسد اجتماعی و انحرافات روحی و اخلاقی در جامعه نیست اما جامعه توانمند به لحاظ اقتصادی می‌تواند برای از بین بردن بی‌عدالتی‌ها و مفاسد اجتماعی سرمایه‌گذاری کند.

این استاد دانشگاه ؛ ابعاد این امنیت را سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، قضایی و نظامی دانست و افزود:

بررسی‌ها نشان می‌دهد که هر چه اصول آزادی، رقابت، مشارکت و شایسته‌سالاری بیشتر در جامعه حاکم باشد توان آن جامعه نیز برای جذب انسان‌ها، سرمایه‌ها، برپایی عدالت اجتماعی، نوآوری‌ها، ایجاد اشتغال و رشد شتاب اقتصادی ارتقا می یابد.

وی، با بیان اینکه تنها در پرتو امنیت اقتصادی و تشویق و سرمایه‌گذاری کارآفرینی امکان پذیر است. زمینه سازی برای ظهور ایجاد فعالیت‌های کارآفرینانه را ضروری دانست و یادآور شد: مطالعه موانع کارآفرینی ، شناسایی محدودیت‌های موجود، اصلاح مسیر آینده و افزایش کارایی فردی و اجتماعی به حمایت از کارآفرینان و ایجاد اشتغال کمک می‌کند. /ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.