روند صعودي افزايش قيمت كالاها برخلاف وعده هاي مسئولان

قيمت برخي از كالاها نسبت به هفته گذشته طي چند روز اخير روند صعودي را به دنبال داشته در صورتي كه اين روند صعودي برخلاف وعده هاي مسئولان در راستاي كاهش قيمت صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، در خصوص رصد امروز در بازار مواد غذايي، قيمت برخي از محصولات روند افزايشي به دنبال داشته است.
بر طبق اين گزارش قيمت شير و لبنيات نسبت به هفته گذشته افزايش بيش از 10 درصدي را به دنبال داشته است.
اين گزارش حاكي از آن است كه محصولات لبني با نام جديد، بسته بندي جديد و قيمت بالاتر علي رغم تغيير محتويات به ترفندي براي گران شدن محصولات از جانب كارخانجات تبديل شده است و علاوه بر عدم عرضه شير به ميزان كافي از سوي كارخانجات، واحدهاي صنفي و مردم از كمبود شير گلايه دارند.
همچنين شنيده ها حاكي از آن است، برخي از كارخانجات قصد دارند در راستاي كاهش توليد و توزيع محصولات لبني براي چندمين بار، طي هفته هاي اخير توليد را نصف و اگر نتوانند محصولات خود را گران كنند توليد نمي كنند.
بر طبق گفته رئيس شوراي اصناف قيمت گذاري دستوري و غير واقعي افت كيفيت، گراني، كم فروشي و تخلفات ديگر را توسط توليد كنندگان را به دنبال دارد.
برپايه اين گزارش قيمت هر شانه تخم مرغ معمولي از 3700 تومان به 4200 تومان و ماركدار از 4300 تومان تا 4500 تومان افزايش قيمت را داشته است.
همچنين در بازار گوشت قرمز و مرغ قيمت هر كيلو گوشت گوساله از 13 هزار تومان به 13 هزار و 300 تومان و گوشت مرغ به 6 هزار تومان رسيده است./عب
گزارش از سمانه جديدي

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار