با استفاده از عينك آفتابي مناسب؛

جلوگيري از ابتلا به آب مرواريد و بيماري هاي چشمي

استفاده از عينك هاي آفتابي مي تواند راه آساني براي جلوگيري از آب مرواريد و سرطان چشم باشد.

به گزارش سرويس بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا،‌ آرزو دهقاني كارشناس آموزشي مركز حوادث و فوريت هاي پزشكي اورژانس كشوراظهار داشت: حفاظت از نوزادان و كودكان در برابر آفتاب بسيار مهم است و بهتر است در ساعاتي از روز كه ميزان اشعه UV خورشيد، بالا است آنها را از منزل بيرون نبرده و يا حداقل در سايه حركت دهند.

وي افزود: والدين بايد براي نوزادان و كودكان خود از ضدآفتاب هاي مخصوص آنها استفاده كنند اين نوع ضد آفتاب ها مانند نوع بزرگسال آن است با اين تفاوت كه مواد تشكيل دهنده ي آنها طوري است كه تحريك كمتري براي پوست و چشم ايجاد مي كند.

دهقاني تصريح كرد: بهتر است 15 تا 30 دقيقه قبل از رفتن در آفتاب از ضدآفتاب استفاده كرده و بعد از شستن دست و صورت و يا تعريق شديد، مجدداً ضدآفتاب بزنند و هر دوساعت يكبار آن را تمديد كنند.

اين كارشناس آموزشي اورژانس خاطرنشان كرد: مدل عينك بايد طوري باشد كه گستردگي مناسبي را براي حافظت از چشم دارا باشد به خصوص براي افرادي كه در مجاورت آب يا برف فعاليت مي كنند همچنين بايد عينك هاي آفتابي داراي برچسب هايي براي حفاظت از UV و نوع a  و نوعb   باشند.                                                                                                                                                                                                                                                                                          وي وی ادامه داد:‌ ماندن در سايه، پوشش با لباس، استفاده از عينك هاي آفتابي، استفاده از كرمهاي ضد آفتاب از روش هاي حفاظت در مقابل خورشيد است.

دهقاني استفاده از لباس و كلاه را بهترين راه براي محافظت در برابر UV عنوان كرد و گفت: لباس ها نيز بهتر است گشاد، يقه دار و آستين بلند باشند تا حافظت بيشتري ايجاد كنند همچنين رنگهاي تيره حفاظت بيشتري مي دهند هرچند كه حرارت بيشتري را به خود جذب مي كنند.

وي ابراز داشت: با كلاه مي توان حفاظت بسيار عالي در برابر آفتاب براي صورت، چشم ها، بيني، لبها، گوشها، گردن و حتي شانه ها ايجاد كرد و كلاه در حفاظت نواحي رايج براي سرطان پوست، بسيار مهم مي باشد، و بهتر است كلاهي را انتخاب كنند كه بزرگ بوده و سايه كافي را براي شما ايجاد كند و داراي بافت محكم و فشرده باشد. /عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار