مشاور اجرایی و مدیر روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی:

امیدواریم انتقادات در جهت تعالی سینمای کشور باشد

مشاور اجرایی و مدیر روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی از حضور و مشارکت اهالی رسانه در برگزاری نشست گزارش عملکرد چتر سینمای ایران در بازار فیلم کن قدردانی کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، جعفر گودرزی تصریح کرد: از حضور اهالی رسانه ها که برای پوشش خبری نشست عملکرد چتر سینمای ایران در بازار کن دعوت شده بودند و اخبار و اطلاعات این مراسم را به شکل مطلوبی منعکس کردند، تشکر و قدردانی می کنیم.
وی ادامه داد : با توجه به محل برگزاری نشست و کمبود ظرفیت سالن، نتوانستیم از حضور نمایندگان تمامی رسانه ها بهره مند شویم اما این نشست خوشبختانه با استقبال خوبی از طرف رسانه ها رو به رو شد که این نشان دهنده توجه تمامی این دوستان به انجام رسالت خبری و فرهنگی خود است.
مشاور اجرایی فارابی خاطر نشان کرد: اما متاسفانه نمایندگان برخی از رسانه ها که در طول برپایی چتر سینمای ایران منتقد حضور سینمای ایران در جشنواره فیلم کن بودند علی رغم دعوت ما، در این جلسه حاضر نشدند تا حداقل سوالات و ابهامات خود را مطرح کرده و پاسخی یابند. امیدوارم روزی فرا برسد که انتقادات بر اساس اطلاعات کافی صورت گیرد و هدف اصلی از ارایه آن ها، نه تنها جهت گیری فردی و یا جناحی بلکه برای منافع ملی و تعالی سینما باشد.
با توجه به حوزه کاری و مسئولیت های محوله، تنها با رسانه های مرتبط با سینما در ارتباط است و رسانه های غیرمرتبط و بی تاثیر در فرآیند اطلاع رسانی این بنیاد محلی از اعراب ندارند. وظیفه هر رسانه ای اطلاع رسانی شفاف و بدون جهت گیری های مختلف از جمله سیاسی، جناحی و ...  است وی متاسفانه برخی از آن ها رسالت اصلی خود را فراموش کرده اند و به دنبال جنجال و در برخی مواقع پیشبرد اهداف خود هستند.




البته ما منکر نقش، جایگاه و میزان تاثیرگذاری بسیاری از رسانه های کشور نیستیم و  روابط عمومی همواره ارتباطی مناسب با این رسانه ها در طول سال و حتی در زمان برگزاری جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان و فجر داشته است.         
میزان تاثیرگذاری هر رسانه به عنوان یک کانال ارتباطی با مخاطبان، برای هر فرد و یا سازمانی مهم ترین اولویت در ارتباط است.
ما همه در قبال وظایف و امکاناتی که داریم مسئولیم و باید در خصوص آن شفاف سازی کنیم و افکار عمومی را در جریان بگذاریم. روابط عمومی فارابی در طول فعالیت مدیریت اخیر خود، همواره در این راستا گام برداشته و با گرمی با اهالی رسانه و منتقدان ارتباط داشته و هیچ گاه در قبال نقد های منطقی موضع نگرفته است. اما اگر رسانه ای نتواند آنچنان که شایسته است وظیفه خود را به دلایل مختلف در خصوص اطلاع رسانی انجام دهد چون هم بنیاد آنچه هزینه می کند از بیت المال است و رسانه نیز تعهد دارد که خبر را به صاحبان اصلی بیت المال که مردم هستند منتقل کند فارابی با توجه به بضاعت و محدودیت امکاناتش ارتباط خود را با رسانه های غیر فعال و بی تاثیر کم می کند و این ربطی به خودی و غیر خودی بودن ندارد.
از سوی دیگر برخی از رسانه هایی که در حوزه سینما فعالیت می کنند و منکر تاثیرگذاری آن ها نیستیم و نسبت به مسائلی چون برگزاری چتر سینمای ایران در کن انتقاد داشتند در این جلسه علی رغم دعوت، حضور نیافتند تا حداقل سوالات و ابهامات خود را نسبت به این موضوع مطرح کنند و پاسخی مناسب و درست دریافت کنند.
این مساله نشان می دهد گاهی برخی از انتقادات فاقد دغدغه ذهنی نگارنده برای پیگیری و تعالی سینما و بیشتر برای حاشیه سازی و ملتهب کردن حوزه فرهنگ صورت می گیرد و افرادی بدون داشتن اطلاعات کافی و تنها بر اساس قضاوت خود که لزوما نمی تواند چندان منطقی و کارشناسانه باشد خبری را به افکار عمومی می رسانند غافل از اینکه رسالت خود را فراموش کرده اند. هر انسانی ، هر خبرنگاری و هر رسانه ای در قبال آنچه ارایه می دهد مسئول است اگر با مطلبی که ناآگاهانه ارایه شده بخشی از جامعه را به اشتباه بیاندازیم به اندازه بیش از یک اشتباه فردی، مسئولیم و تاریخ در مورد ما و آنچه از ما به عنوان خبر به ثبت رسیده قضاوت خواهد کرد.
امیدواریم روزی برسد که آنچه می خواهیم و طلب می کنیم متناسب با توانایی هایمان باشد و تنها با داشتن اطلاعات کافی در مورد دیگران قضاوت کنیم./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار