با معرفی برگزیدگان بخش های مختلف؛

آیین اختتامیه جشنواره هنری حضرت علی اکبر(ع) برگزار شد

برگزيدگان چهار بخش تجسمي، تئاتر، موسيقي و فيلم جشنواره فرهنگي و هنري حضرت علي اكبر(ع) معرفي شدند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، آیین اختتامیه جشنواره فرهنگی هنری حضرت علی اکبر(ع) دقایقی پیش باحضور محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان، حمید شاه آبادی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد سالار اکبری دبیر کل جشنواره ملی حضرت علی اکبر(ع)، محمدعلی دشتگلی دبیر نخستین جشنواره فرهنگی، هاشم میرزاخانی مدیرعامل انجمن سینمای جوان و دبیر بخش فیلم جشنواره، اصغر امیرنیا سرپرست اداره کل هنرهای تجسمی در تالار وحدت آغاز به کار کرد.
براساس این گزارش، دشتگلی ضمن خیر مقدم به وزرا و نیز حمید شاه آبادی و بزرگان و هنرمندان حاضر در جمع گفت: تشکر ویژه ای را از هیئت داوران دارم و در این جمع بیش از 45 داور در حوزه تئاتر و موسیقی حضور داشته و آثار را ارزیابی کردند.
لازم می دانم از معاونت فرهنگی و سازمان سینمایی و انجمن سینمای جوان تشکر کنم.
وی افزود: تشکر ویژه ای را از عزیزان شهرستانی دارم که در بخش های تئاتر، سینما و هنرهای تجسمی از تمامی شهرهای کشور حضور به هم رساندند.
همچنین، اکبری دبیرکل جشنواره حضرت علی اکبر(ع) گفت: این جشنواره باهدف شناخت استعدادهای ارزشمند جوانان شریف کشورمان برپاشده که 15 موضوع در این جشنواره معرفی شده و لازم می دانم از تلاش وزارت ورزش و جوانان برای برگزاری این جشنواره در سال 91 تشکر کنم.
وی ادامه داد: نفس اجرای برگزاری جشنواره توسط دستگاه های تخصصی با موضوع جوانان بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و این توجه جای تقدیر دارد.
اکبری ادامه داد: به خدا 11 تیرماه همزمان با هفته جوانان و تولد حضرت علی اکبر(ع) جشنواره با حضور بزگران و اساتید هنر به کار خود پایان می دهد.
در ادامه مراسم از برگزیدگان بخش های مختلف تقدیر شد. برگزیدگان عبارتند از:
در بخش نگاگری و تذهیب زهرا معصومی، در بخش خوشنویسی سید مرتضی جعفری از ساری و بهادر پگاه از قزوین، جایزه ویژه خوشنویسی ابوالفضل خزاعی از قم.
در بخش گرافیک و طراحی پوستر سیده ساناز اکبری از اهواز، در بخش تصویرسازی سید میثم موسوی از تهران، در بخش طراحی و نقاشی سعید حسینی از تهران، در بخش کاریکاتور مجید داوودی از مشهد، در بخش عکاسی حسین نوشین از تهران، در بخش موسیقی آریا لطیف پور نوازنده ساز عود از فارس، مهران خانزاده نوازنده عود از تهران، امیر رحمانی نوازنده سنتور از تهران، علی عابدینی نوازنده سنتور، میثم مالکی کشاورز نوازنده تار، سحاب علم نوازنده تار از تهران، سینا علم نوازنده کمانچه از تهران، حسین خوش چهره و آرش پوران نوازنده پیانو از تهران، دلاویز کشاورز نوازنده فلوت از تهران، نسترن ابوالحسن زاده سرپرست گروه نوازی "نواحی ایران" از قوچان، محسن کیهانی نژاد از لرستان، فرشاد شیخی از تهران.
در ادامه مراسم حمید شاه آبادی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تشکر از همه مسئولان و دست اندرکاران و هنرمندان حاضر در جمع گفت: در دنیای امروز همه چیز با مادیات سنجیده می شود ولی اگر به بالاترین سرمایه انسان برگردیم خداوند نعمت عمر را به ما داده است.
وی افزود: برای شهدای ما جان بالاترین سرمایه بود که آن را برای میهن خود فدا کردند.
شاه آبادی ادامه داد: امروز جوانان سرمایه دارترین قشر میهنمان هستند و نعمت جوانی بالاترین سرمایه برای آنهاست که افزون بر آن از نعمت هنمند بودن هم برخوردارند.
وی تصریح کرد: هنری که از منظر ما بیانگر اخلاق و ارزش است در معنای هنر و اندیشه اسلامی اصالت فرهنگی است و انسان محوری نیست بلکه خدامحوری است.
شاه آبادی اظهار داشت: اگر هنرمندان را انسان عاشق دانسته و اثر هنری را تجلی عضق بدانیم هنر از جایگاه و ارزش بالایی برخوردار خواهدبود.
وی گفت: امیدوارم جوانان کشورمان هنر را در خدمت بیگانه و مادیات قرار ندهند چرا که هنر با خود آرامش را به ارمغان می آورد.
در ادامه مراسم از برگزیدگان بخش فیلم کوتاه تقدیر شد.
در بخش کارگردانی مرتضی اسدی مرام از کرمانشاه، امیر دلفانی از لرستان، امیر حسین شفیعی از ورامین، ندا وفایی از قم، در بخش نمایش نامه نویسی محمدرضا شاهمردی از قم، حمزه علیمحمدی از قم، در بخش طراحی صحنه محمد رحمانیان از زنجان، در بخش موسیقی علیرضا افروز از بوشهر، در بخش بازیگری هاوردی رضایی از سقز، صدیقه مشایخی از قم، راضیه دهپانی از تهران، در بخش نورپردازی حسین نادری از کرمانشاهريال در بخش ایده متن احمد ثمینی از تهران، در بخش عروسک گردانی طناز رک رک ار لرستان.
همچنین محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان گفت: شناخت و توسعه دادن هنر هنرمندان کشور کاری بس بزرگ بود که این جشنواره از عهده آن به خوبی برآمد.
وی افزود: فضائل انسانی در این هنرها دیده می شود و بروز هنر یک اصل است.
عباسی خاطرنشان کرد: ما به هنرمندان بزرگ کشورمان افتخار می کنیم و در این مراسم شاهد تجلی احساس هنرمندان جوان در کنار پیشکسوتان خود بودیم و امیدواریم این جشنواره در سال آینده پربارتر برگزار شود./ی2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار