مشهد/

تب کنگو در مشهد شدت گرفت

باوجود تاکیدات و هشدارهای مسئولان بهداشتي مبنی بر رعایت نکات بهداشتی و خودداری از ذبح غیرمجاز دام در خارج از کشتارگاه، متاسفانه جدی نگرفتن این هشدار‌ها سبب شده است كه همچنان تعداد مبتلايان به بيماري كشنده تب‌كريمه‌كنگو افزايش يابد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد باوجود تاکیدات و هشدارهای مسئولان بهداشتي مبنی بر رعایت نکات بهداشتی و خودداری از ذبح غیرمجاز دام در خارج از کشتارگاه، متاسفانه جدی نگرفتن این هشدار‌ها سبب شده است كه همچنان تعداد مبتلايان به بيماري كشنده تب‌كريمه‌كنگو افزايش يابد.
کمتر از 10 روز پیش بود که با ابتلاي یک زن و شوهر در استان به بيماري تب‌كريمه‌كنگو به دلیل ذبح غیرمجاز دام در منزل، آمار مبتلایان به این بیماری به هشت نفر رسيد که از این تعداد دو نفر جان خود را از دست داده بودند.
در اين رابطه، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی درخصوص آخرين خبر‌ها از وضعيت بيماري تب كريمه كنگو از ابتلای پنج نفر ديگر در استان به اين بيماري خبر داد و گفت: اين افراد به دنبال ذبح غیرمجاز یک رأس گوساله در خارج از کشتارگاه، به این بیماری مبتلا شدند.
دکتر رضا سعیدی در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد افزود: هنوز نتیجه آزمایش این پنج نفر از تهران نیامده و تایید قطعی نشده است، اما با توجه به اینکه همه آنان با این دام در تماس بوده‌اند و علائم تب‌کریمه‌کنگو را دارند، به احتمال قوي به این بیماری مبتلا هستند.
وی درخصوص وضعیت فعلی این پنج نفر اظهار داشت: سه نفر از این افراد در بیمارستان امام رضا(ع) بستری هستند که حال دو نفر از آنان به دلیل پایین بودن پلاکت خون، مساعد نیست.
سعیدی خاطرنشان کرد: تمام افرادی که با این دام در تماس بوده‌اند، شناسایی شده‌اند و تمام گوشت‌های تقسیم شده جمع‌آوری و منهدم شده و گله‌هایی که با این دام مرتبط بودند نیز سم‌پاشی شدند و دستور کنه‌زدایی آن‌ها نیز داده شده است.
رئیس مرکز بهداشت استان با تاکید بر رعایت نکات بهداشتی ذکر شده و ذبح نكردن دام در خارج از کشتارگاه، بیان کرد: این بیماری ویروسی بسیار خطرناک است و از مردم می‌خواهیم آن را جدی بگیرند و از کشتار و ذبح دام در خارج از کشتارگاه جدا خودداری کنند؛ به‌خصوص در پیش پای حاجی یا عروس و داماد.
وي عنوان كرد: از روحانیان و ائمه جماعات خواهشمندیم درخصوص جلوگیری از این‌گونه آيين‌ها صحبت کنند تا دیگر شاهد ذبح دام در کوچه و خیابان نباشیم./س   

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.