چرخه نوسازی بافت های فرسوده نیازمند حلقه های محکم تر

معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: چرخه نوسازی بافت های فرسوده برای تکمیل شدن نیازمند ،حلقه های نظیر کمک به نوسازی زیر ساختها و اجرای شبکه های معابر ،اسکان موقت مالکین و ساکنین و اسکان مالکین واحد های بسیار کوچک موجود هستند.

مجید کیان پور در گفتگو باخبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه چرخه نوسازی بافت های فرسوده باید با حلقه های محکم تکمیل شود گفت: حلقه های نظیر کمک به نوسازی زیر ساختها و اجرای شبکه های معابر ،اسکان موقت مالکین و ساکنین و اسکان مالکین واحد های بسیار کوچک موجود» تکمیل شوند.

وی در ادامه افزود: حاصل تلاشها و طراحی های قبلی كه در قالب تعریف حلقه های مختلف چرخه نوسازی شهری كه در مفاد ب تبصره هاي قانون بودجه سال 1384 و به بعد گنجانده شده ،نشان دهنده شکل گیری یک عزم ملی در امور نوسازی بافت های فرسوده شهری است

معاون وزیر راه و شهرسازی راه حل اساسی تسریع در نوسازی بافت های فرسوده شهری ، ایجاد انگیزه مؤثر برای مشارکت ساکنین ، مالکین و صاحبان املاک و حقوق در بافت های مزبور دانست و افزود: ، دولت و شهرداری ها باید بستری برای تمامی مالکان و ساکنان بافت های فرسوده فراهم کنند.

وی در ادامه یاد آور شد : در واقع ایجاد انگیزه مزبور به مثابه روان کردن حرکت چرخه نوسازی خواهد بود .

کیان پور خاطر نشان کرد:برای بر پا نگه داشتن نهضت نوسازی باید موضوع نوسازی بافت های فرسوده به سایر مسائل گره نزنیم و با سازکارهای تشویقی زمینه را برای رونق این موضوع فراهم کنیم.

تغیير جهت اساسی درنهضت نوسازی بافت های فرسوده

معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: باید تغییر جهت اساسی در نهضت نوسازی بافتهای فرسوده صورت گیرد و یارانه ها ، معافیت ها ، تخفیف ها  به مالکین واحد های فرسوده تعلق گیرد.

کیان پور اولین و واقعی ترین نتیجه مشارکت همسایگان با هم را تجمیع املاک خرد موجود دانست و گفت: این تجمیع پلاک های خرد باید به عنوان یک هدف اساسی و فنی مورد توجه قرار گرفته و پر رنگ دیده شود.

معاون وزیر راه وشهرسازی بابیان اینکه مالكان واحدهاي فرسوده در بافت ها و محلات فرسوده ، عمدتاً از سطح درآمدي متوسط و رو به پائيني برخوردار هستند افزود: باید مساعدت هاي لازم در جهت توانمندسازي آنان براي جلب مشاركت این مالکان فراهم شود.

وی اقدامات فرهنگي ، ترويجي و اطلاع رساني از سوي هسته هاي اجرايي ، رسانه هاي جمعي و گروهي و ارتقاء مالی آنها را از جمله وظایف دولت در جهت ضرورت نوسازی بافت های فرسوده از سوی مالکان دانست .

معاون وزیر راه وشهرسازی در ادامه توضیح داد: مالکان باید به عنوان موتور محرکه اصلی نهضت نوسازی مورد توجه قرار گرفته و به جای تشویق سازندگان و خریدارن در بافت های فرسوده مالکان این واحدها مورد توجه قرار بگیرند.

وی خاطر نشان کرد: این موضوع هم موجب توانمند سازی نهضت نوسازی بافتهای فرسوده می شود و هم مالکان ،نسبت به مشارکت با همدیگر ترغیب می شوند.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار