حمله نيروهاي امنيتي رژيم بحرين به تظاهرکنندگان با تفنگ های ساچمه ای

نيروهاي امنيتي رژيم بحرين تظاهرکنندگان را به ضرب گلوله متفرق کردند

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیروهای امنیتی بحرین روز جمعه با استفاده از تفنگ های ساچمه ای و شلیک گلوله های پلاستیکی تلاش کردند تظاهر کنندگان طرفدار جنبش مخالف شیعی «وفاق» را که برغم هشدارهای دولت به خیابانها آمده بودند، پراکنده کنند.

با مداخله نیروهای امنیتی بحرین برای متفرق کردن طرفداران جنبش مخالف وفاق که بزرگ ترین گروه مخالف شیعه بحرین محسوب می شود، تظاهرات به خشونت کشیده شد و در جریان آن چند تن از چهره های مخالف زخمی شدند.

جنبش وفاق با انتشار بیانیه ای اعلام کرد دبیر کل این جنبش، شیخ علی سلمان، روز جمعه به ضرب گلوله های پلاستیکی نیروهای امنیتی رژیم بحرین از ناحیه شانه و پشت زخمی شد. طبق این بیانیه، تظاهرات طرفداران جنبش وفاق به طور آرام و کاملا مسالمت آمیز در منطقه بلاد القدیم در سه کیلومتری منامه، پایتخت بحرین، برگزار می شد اما نیروهای امنیتی با شلیک گلوله های پلاستیکی تلاش کردند شرکت کنندگان در این تظاهرات را متفرق کنند.

در این بیانیه آمده است دو چهره دیگر جناح مخالف بحرین به نامهای جواد فیروز و حسن المرزوق نیز به ضرب گلوله های نیروهای امنیتی رژیم بحرین زخمی شدند.

طبق این بیانیه، نیروهای امنیتی رژیم حاکم در بحرین منطقه ای را که تظاهرات جنبش وفاق در آن برگزار می شد، محاصره کردند و با توسل به خشونت و ضرب و شتم یا شلیک گلوله های پلاستیکی تلاش کردند معترضان را پراکنده کنند. 

شاهدان نیز اعلام کردند نیروهای پلیس با استفاده از گاز اشک آور، بمبهای صوتی و شلیک گلوله های ساچمه ای یا پلاستیکی به تظاهر کنندگان هجوم آوردند و شماری از آنها را زخمی کردند. 

وزارت کشور بحرین پنجشنبه شب اعلام کرد درخواست مسئولان جنبش شیعی وفاق را برای برگزاری تظاهرات رد کرده است چرا که برگزاری این تظاهرات امنیت ملی و منافع کشور را به خطر می اندازد. مقامات وزارت کشور بحرین هشدار دادند که متخلفان باید پاسخگوی اقدامات خود باشند.

از اواخر ماه مارس سال 2011 که رژیم سنی حاکم بر بحرین با کمک برخی از همسایگان خود از جمله عربستان سعودی جنبش اعتراض آمیز شیعیان را سرکوب کرد، تظاهرات اعتراض آمیز مخالفان رژیم در روستاهای شیعه نشین اطراف منامه افزایش یافته است.

بنا به اعلام سازمان عفو بین الملل، دست کم شصت نفر از فوریه سال 2011 که اعتراضات ضدرژیم در بحرین آغاز شد، کشته شده اند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار