اداره کل سلامت شهرداری تهران:

ارتقای سطح سلامت از طریق پیشگیری از استعمال دخانیات

مدیر کل اداره سلامت شهرداری تهران گفت:شهرداری تهران با هدف پیشگیری از گرایش به دخانیات در نوجوانان و سایر طبقات سنی، اقدام به راه اندازی کانون پیشگیری از استعمال دخانیات در سطح محلات تهران کرده است.

محمد گلمکاني در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران افزود:کانون پیشگیری از استعمال دخانیات به منظور ارتقای سطح سلامت از طریق پیشگیری از استعمال دخانیات و توسعه فرهنگ منع مصرف مواد دخانی در جامعه به منظور کاهش اثرات سوء ناشی از آن راه اندازی شده است.
 
مدیر کل اداره سلامت شهرداری تهران تصريح کرد: کانون پیشگیری از استعمال دخانیات به منظور ارتقای سطح فرهنگ سلامت محله و تجمیع ظرفیت نهادهای محلی برای پیشگیری از استعمال دخانیات تشکیل شده است.
 
همچنین این کانون ها سعی دارند با شناسایی و سازماندهی افراد علاقه مند به منظور تربیت و آموزش داوطلبان جهت انتقال مفاهیم در ساختارهای محلی نظیر مدارس، مساجد، محیط های کاری، اصناف و... خدمات مفیدی را به شهروندان ارائه دهند.
 
وي خاطرنشان کرد:استفاده از نیروهای مردمی در محله جهت اجرای موثر قوانین کنترل دخانیات برای محله بدون دخانیات ، توسعه فرهنگ منع استعمال دخانیات در اماکن عمومی و آموزش و اطلاع رسانی در خصوص مضرات استنشاق دود دست دوم توسط افراد غیر سیگاری به ویژه کودکان، زنان باردار و سالمندان، از دیگر اهداف اداره کل سلامت در ایجاد این کانون ها است. /ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار