كمبود نهاده ها پاي ثابت گراني مرغ

كمبود نهاده ها باعث افزايش قيمت تمام شده محصول مرغ در بازار شده است.

مرادي مدير طيور جهاد كشاورزي استان تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران در خصوص افزايش قيمت مرغ افزود: افزايش قيمت مرغ به دليل نزديكي ماه مبارك رمضان است.
وي ادامه داد:‌ از هنگامي كه مرغ به صورت بسته بندي در تهران عرضه شده است لاشه مرغ از ساير استان ها وارد تهران نمي شود كه اين موضوع باعث كاهش ذخيره و موجودي شركت پشتيباني امور دام شده است.
وي تصريح كرد: كاهش نهاده ها و افزايش قيمت آن باعث افزايش قيمت مرغ شده است و توليدكننده مجبور است قيمت محصول توليدي خود را افزايش دهد.
وي تاكيد كرد: وضعيت ذرت نسبت به سويا بهتر است اما متاسفانه عليرغم صحبت هاي صورت گرفته در خصوص واردات سويا، توليدكنندگان همچنان دچار مشكل و كمبود هستند.
مرادي ادامه داد:‌ اگر سويا به موقع به دست مرغدار برسد مشكل كاهش مرغ حل و قيمت متعادل مي شود.
وي  تصريح كرد: مرغداران مجبور هستند كه با ضرر به فعاليت خود ادامه دهند و اگر نهاده در اختيارشان قرار نگيرد كمتر اقدام به توليد محصول و در نتيجه كاهش مرغ مي شود.
مدير طيور جهاد كشاورزي استان تهران افزود: بايد سويا و نهاده ها به هر شكل ممكن به دست توليدكنندگان كشور برسد تا توليد از ركود خارج شود.
مرادي در خصوص دريافت مقاديري از ذرت و سويا به جاي گوشت مرغ خاطرنشان كرد: اين اقدام بسيار خوبي خواهد بود و باعث تعادل عرضه و تقاضا مي شود./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار