به منظور جلوگيري از ابتلا به عفونت هاي روده اي؛‌

سبزي و ميوه را به صورت دقيق شستشو دهيد

احتمال ابتلا به بيماري هاي عفوني روده اي با سالم سازي سبزي و ميوه و رعايت نکات بهداشتي کاهش پيدا مي کند.

به گزارش گروه علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي خراسان شمالي ضمن بيان اين مطلب گفت: بيماري هایي چون اسهال، اسهال خوني، حصبه، وبا جزء بيماري هاي عفوني روده اي به حساب مي آيند که دليل اصلي انتقال آن ها به انسان، استفاده از کودهاي حيواني براي رشد بهتر گياهان و ورود آلودگي سبزي و ميوه کود زده شده با آب و مواد غذايي به بدن است.
 
دکتر نادر نيک پرست افزود: قبل از مصرف هر گونه سبزي يا ميوه خام بايد مراحل ضد عفوني و شستشو به درستي اعمال شود.
 
وي با اشاره به اینکه پاک سازي، ‌انگل زدايي اسيد معده به طور طبيعي با ميکروب هاي مواد غذايي مقابله مي کند و آن ها را از بين مي برد، تصريح کرد: ميزان اسيد معده در افرادي که از داروهاي ضد اسيد استفاده مي کنند، سالمندان و کودان زير 5 سال، کم است و اين افراد بيشتر در معرض بروز بيماري هاي عفوني روده اي منتقله از آب و غذا قرار دارند.
 
معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي خراسان شمالي مهم ترين علل شيوع عفونت هاي روده اي در فصل گرما علاوه بر سبزي و ميوه آلوده استفاده ازمواد غذايي مانده، حرارت ندادن کافي غذاها، زرده تخم مرغ نيمه پز و آب آلوده عنوان کرد.
 
دکتر نيک پرست خاطر نشان کرد: تداوم بيماري هاي روده اي و کاهش ميزان مايعات بدن عوارض شديدي به دنبال دارد و در صورت ابتلا به اين بيماري ها بايد هر چه سريع تر به پزشک مراجعه کرد./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.