ارومیه/

فسخ قرارداد 40 تعاوني كم كار در اجراي طرح مسكن مهر آذربايجان غربي

قرارداد 40 تعاوني مسكن مهر به علت كم كاري در استان فسخ شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اروميه به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي آذربايجان غربي، مديركل راه و شهرسازي استان در اظهار كرد: تعاوني هايي كه درصد پيشرفت اجرايي تعهدشان بسيار ناچيز بوداز چرخه ساخت مسكن مهر خارج شدند.

خليل محبت خواه با اعلام اينكه آورده متقاضيان مسكن مهر در تعاوني هاي سلب مسئوليت شده محفوظ است، گفت: كارشناسان اين حوزه منابع مالي هزينه شده و تسهيلات دريافتي اين تعاوني ها را برآورد كرده و ادامه احداث مساكن مهر براساس تفاهم نامه سه جانبه اجرا مي شود.

قائم مقام وزير راه و شهرسازي در آذربايجان غربي در خصوص تفاهم نامه سه جانبه تصريح كرد: عقد تفاهم نامه سه جانبه مابين بانك عامل، اداره كل راه و شهرسازي در جايگاه كارفرما و پيمانكار واجد شرايط با عنوان مجري طرح؛ روشي است براي رفع چالش عده اي از تعاوني ها كه آورده اعضا در آنها كافي نبود.

محبت خواه ادامه داد: در اين تفاهم نامه، متقاضي آورده خود را در بانك عامل به حساب خود ذخيره مي كند و تسهيلات بر اساس درصد پبشرفت اجرايي احداث واحد هاي مسكوني در اختيار پيمانكار قرار داده مي شود.

مدير كل راه و شهرسازي استان افزود: اگر مجري طرح با كمبود منابع مالي مواجعه شد مي تواند از آورده متقاضيان استفاده كند.

محبت خواه با بيان اينكه 4 هزار قرارداد در استان از طريق تفاهم نامه سه جانبه به ثبت رسيده است، افزود: عقد 2 هزار و 700 مورد نيز در دست اقدام است.

وی در پاسخ به سوال درباره علت ناراضي بودن مردم از عملكرد تعدادي از تعاوني ها توضيح داد: بعضي از تعاوني ها در شروع كار آورده متناسب با تسهيلات از متقاضيان درخواست نكرده و تسهيلات دريافتي را يكجا در مراحل ساخت و ساز مساكن مهر تزريق كرده، حال در مراحل پاياني سهم اعضا را در يك مرحله از مردم طلب مي كند كه مشكلاتي به وجود آورده است.

محبت خواه خاطر نشان كرد: اين مشكل در روش كار تفاهم نامه سه جانبه با توجه به اينكه مردم منابع مالي را به تدريج در حساب خود قرار مي دهند، حل شده است.

210 تعاوني در شهرهاي آذربايجان غربي فعاليت دارند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.