افزايش تنش ميان سلام فياض و محمود عباس

ابراز تمايل سلام فياض نخست وزير تشکيلات خودگردان فلسطين براي شرکت در انتخابات رياست تشکيلات خودگردان فلسطين باعث افزايش تنش بين او و محمود عباس رئيس فعلي اين تشکيلات شده است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه صهيونسيتي هاارتص ؛ سلام فياض نخست وزير فلسطين اخيرا" در اظهار نظري اعلام کرده است که محمود عباس رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين در تلاش است تا مانع از برپايي انتخابات شود.

 تنش بين محمود عباس و سلام فياض هنگامي آغاز شد که دو ماه قبل سلام فياض به عنوان سرپرست هيئت فلسطيني از تحويل دادن نامه اي از سوي محمود عباس به نخست وزير اسرائيل خودداري و اعلام کرد که تحويل دادن اين نامه بي فايده و بي معناست و اين کار را انجام نخواهد داد.

از آن زمان به بعد محمود عباس رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين تلاش و سعي زيادي انجام داده است تا فياض را از سمت خود برکنار کند اما حمايت هاي بين المللي باعث شده است تا محمود عباس نتواند وي را برکنار سازد.

 در نزد دولت هاي غربي و کشورهاي اصلي کمک کننده به فلسطين ، سلام فياض يک سياستمدار حرفه اي ، اصلاح طلب و صادق است. سلام فياض با انتقاد شديد از محمود عباس که در تلاش است مانع از برپايي انتخابات شود ، از مردم فلسطين خواست تا با برپايي تظاهرات اعتراض آميز و سراسري خواستار برپايي انتخابات شوند.

 سلام فياض همچنين اعلام کرده است حتي اگر از سوي محمود عباس رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين برکنار شود از صحنه سياست در فلسطين کناره گيري نخواهد کرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار