بخش آنژيوگرافي بيمارستان مسيح دانشوري افتتاح شد

بحث آنژيوگرافي بيمارستان مسيج دانشوري امروز 4 تير با حضور دکتر ولايتي رئيس بيمارستان و مسئولين دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ دکتر ولايتي، رئيس بيمارستان مسيح دانشوري امروز 4 تير در مراسم افتتاحيه بخش آنژيوگرافي اين بيمارستان در جمع خبرنگاران افزود: 60درصد هزينه افتتاح اين بخش با بودجه دولتي و 40  درصد توسط خيرين تامين شده است که جمعا دو ميليارد تومان هزينه در بر داشته است.

وي با اشاره به اينکه اين بخش ظرفيت آنژيوگرافي پنج بيمار را در روز دارد گفت: بيمارستان مسيج دانشوري يکي از مراکز پيشتاز و بنام در کشور در زمينه پيوند قلب و ريه است، در اين بيمارستان هر دو هفته يک بار يک پيوند قلب انجام مي شود، بنابراين وجود بخش آنژيوگرافي يکي از الزامات اين بيمارستان بود که امروز به بهره برداري رسيده است.

ولايتي در بخش ديگري از سخنان خود اظهار داشت که موفقيت در عمل پيوند قلب و ريه تنها به انجام موفقيت آميز جراحي بستگي ندارد بلکه بعد از پيوند بيماران بايد از داروهاي خاصي استفاده کنند که اين داروها بسيار گران است به طوريکه بايد توجه داشت بيشتر افرادي که کانديد پيوند قلب و ريه مي شوند از طبقه مستضعف جامعه هستند و توان پرداخت هزينه داروهاي گران را ندارند.

وي ادامه داد: هزينه داروهاي يک بيمار پيوندي در ماه حدود 65 ميليون تومان است که در کشور ما اين مبلغ را بيشتر خيرين تقبل مي کنند و بخشي از آن را دانشگاه و بيمارستان مي پردازند.بنابراين بايد کاري انجام دهيم تا داروهاي بيماران پيوندي تحت پوشش بيمه قرار گيرد.

*داروهاي بيماران پيوندي کمر شکن است

رئيس بيمارستان مسيح دانشوري عنوان کرد: بخش ديگري از موفقيت در پيوند گرفتن رضايت سريع در خانواده بيماران مرگ مغزي است چرا که متاسفانه در کشور ما زمان رضايت گيري طولاني است و اين زمان طولاني باعث از دست رفتن برخي از اندام هاي حساس همچون قلب و ريه مي شود .

وي گفت: در بخش پيوند فراهم آوري اعضا نيز معقوله مهمي است، تدابيري با دانشگاه انديشيده شده است تا ساختماني مختص پيوند اعضا در بيمارستان مسيح دانشوري ايجاد شود که بخش هاي پيوند اعضاي مختلف در بيمارستان هاي تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي در اين ساختمان يک جا قرار گيرد در واقع يک مرکز جامع فراهم آوري اعضا و پيوند اعضا ايجاد شود.

* دو برابر شدن تعداد اتاق عمل هاي پيوند
ولايتي در بخش ديگري از سخنان خود در خصوص توسعه بخش هاي مختلف بيمارستان مسيح دانشوري گفت: تا الان 6 اتاق عمل پيوند در اين بيمارستان وجود دارد که در پي اين هستيم که اين تعداد را دو برابر کنيم./ح

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار