هنگام بيماري كودكان مراقب دوز تكراري دارو باشيد

كودكان پرخطرترين گروه سني در بروز مسمويت هستند و درهنگام بيماري كودكان بايد مراقب شد تا دوز تكراري دارو به كودك ندهند.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ دكتر مصطفي اسماعيلي، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني هرمزگان ضمن بیان این مطلب افزود: كودكان زير 5 سال، پرخطرترين گروه سني از نظر بروز مسمويت هستند و در هنگام بيماري كودكان بايد مراقب شد تا دوز تكراري دارو به كودك ندهند.

دكتر مصطفي اسماعيلي خاطر نشان كرد: گلها و گياهان آپارتماني را دور از دسترس كودكان قرار دهيد و هنگام بازي كودكان در فضاي باز مراقب آنها باشيد تا توسط گلها و گياهان سمي، مسموم نشوند.

وی با اشاره به اينكه گياهان سمي در مسموميت كودكان نقش دارند، افزود: نام گياهان خانگي را به خاطر بسپاريد و آن را روي برچسبي كنار آنها بنويسيد، بسياري از گياهان و گلهاي آپارتماني مانند خرزهره و ديفن باخيا، سمي هستند و تماس پوست آنها و يا به دهان بردن آنها منجر به مسموميت مي شود.

وي ياد آور شد: مواد شيميايي، شوينده و سفيد كننده را در منزل در كمدهاي داراي قفل و دور از ديد و دسترس كودكان قرار دهيد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني هرمزگان با توصيه به اين نكته كه هيچگاه الكل و ضد يخ را دسترس كودكان قرار ندهيد، ابراز كرد: محصولات شيميايي و شوينده، نفت و بنزين را هميشه در ظرف اصلي آنها نگهداري كنيد . هيچگاه اين فرآورده ها را در ظرف مواد خوراكي ( مانند بطري نوشابه ) نگه داري نكنيد، اين عمل سبب خورده شدن اتفاقي اين مواد توسط كودكان مي شود.

دكتر  اسماعيلي هشدار داد: كودكان خردسال ممكن است هر چيزي را به دهان ببرند، اين عمل بخشي از آموزش و درك اين گروه سني از محيط اطرافشان است و اين عمل زمينه ساز بروز مسموميت است./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار