کنترل کیفیت هوا وضعیت آلودگی هوا را در 24ساعت آینده پیش بینی کرد؛

افزایش تمامی آلاینده های هوا جز منوکسید کربن و دی اکسید گوگرد

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوا گفت: براساس اطلاعات رسیده از ایستگاههای سنجش آلودگی هوای شهر تهران به میزان غلظت کلیه آلاینده ها به غیر از منوکسید کربن دی اکسید گوگرد افزایش یافته است.

وحید نوروزی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران افزود: میانگین غلظیت آلاینده ذرات معلق کمتر از دو نیم میکرون فراتر از حد مجاز بوده و شاخص کیفیت هوا هم اکنون در شرایط ناسالم برای گروههای حساس است.
وی با اشاره به اینکه به دلیل اینکه شاخص کیفیت هوا برای آلاینده دی اکسید نیتروژن عدد بالای 200 را در نظر گرفته است تصریح کرد: در تحلیل و پیش بینی ایستگاههایی که مقدار اطلاعات آن کمتر از 200 می باشد منظور می گردد.
نوروزی خاطر نشان کرد: ایستگاه شهرک چشمه به لحاظ آلاینده ذرات معلق کمتر از دو نیم میکرون در شرایط ناسالم قرار دارد.
در ادامه گزارش هواشناسی و پیش بینی وضعیت هوای تهران در 24 ساعت آینده نیز اعلام شد.
گفتنی است گزارش هواشناسی حاکی از آسمانی کمی ابری به تدریج افزایش ابر و در ارتفاعات همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد می باشد.
به این ترتیب انتظار می رود شاخص کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای گروههای حساس باقی بماند.
براساس این گزارش اثرات بهداشتی آلاینده ذرات معلق کمتر از دو نیم میکرون در شرایط ناسالم برای گروههای حساس به این شرح اعلام می گردد.
 افزایش احتمال علایم تنفسی در افراد حساس، تشدید بیماری قلبی و ریوی مرگ و میر زود رس در افراد مبتلا به بیماریهای قلبی، ریوی و افراد مسن.
لازم به ذکر است در شرایط ناسالم برای گروههای حساس افراد مبتلا به بیماریهای قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان باید فعالیتهای طولانی مدت در فضای باز را کاهش دهند./ل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار