مالکي از پست نخست وزيري برکنار نخواهد شد

يک نماينده از فهرست العراقيه تصريح کرد بحران سياسي در عراق به زودي حل نمي شود و مالکي نيز از پست نخست وزيري برکنار نخواهد شد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از المنار  ؛ عبدالخضر طاهر همزمان با اعلام فهرست العراقيه مبني بر اين که فردا دوشنبه پرونده پرسش و پاسخ از نوري مالکي را تقديم سران سه گروه العراقيه ، کردها و گروه وابسته به صدر خواهد کرد افزود هيچ تغيير اساسي در روند سياسي عراق رخ نخواهد داد و بحران پيش آمده نيز تا پايان دوره حکومتي نوري مالکي ادامه خواهد يافت.
وي افزود مالکي نيز تا پايان دوره حکومتي خود در پستش باقي خواهد ماند.
اين نماينده مجلس عراق بهترين گزينه را روي کار آمدن گروه سياسي جديدي متشکل از طرفداران مالکي و مخالفان دولت دانست تا از اين سوي بتوان با تشکيل اقليت پارلماني ، يک دولت منسجم و به دور از تقسيم بندي هاي سياسي و مذهبي تشکيل داد.  
در همين باره منابع آگاه سياسي اعلام کردند دفتر جو بايدن معاون رئيس جمهور امريکا در تماس هاي فشرده با سران العراقيه و کردها ، آن ها را به گفتگو با مالکي دعوت کرد.
اين منابع گفتند دفتر بايدن سه گزينه را براي پايان دادن به بحران سياسي موجود در عراق پيشنهاد کرد.
پيشنهاد نخست ، درخواست از سران مخالف نخست وزير براي دعوت کردن از مالکي براي حضور در پارلمان و بررسي مشترک مشکلات اين کشور به جاي قرار دادن در جايگاه پرسش و پاسخ به منظور ترغيب او براي عملي شدن توافق نامه هاي اربيل و نجف ، دوم اين که در صورت شکست اين پيشنهادها امريکا مجبور است از دولت اکثريت ملي به رياست مالکي حمايت کند و سوم اين که در صورت شکست اين دو طرح ، پارلمان عراق منحل و انتخابات زود هنگام در عراق برگزار شود.  
در همين حال ؛ عباس البياتي نماينده فهرست دولت قانون به رياست مالکي نيز امروز گفت دولت عراق برگه اصلاحات سياسي را تنظيم تا در فوري آن را به پارلمان ارائه دهد.
به گفته نمايندگان مجلس ، بر اساس اين برگه اصلاحات مشکلات اساسي و سياسي اين کشور نيز حل و فصل خواهد شد.  
يکي از نکات مورد اختلاف گروه هاي سياسي با نخست وزير متهم کردن مالکي به نداشتن اصلاحات سياسي بوده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار