ركورد تماشاگران در جام ملت هاي اروپا شكسته شد

مخاطبان تلويزيوني رقابت هاي جام ملت هاي اروپا 2012 در مرحله گروهي ركورد شكستند.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران ، بر اساس آمار به دست آمده از يوفا تماشاگران تلويزيوني مسابقات جام ملت هاي اروپا ركورد بيشترين مخاطب تلويزيوني يك برنامه را در اروپا به ثبت رساندند و در طول يك هفته برگزاري مسابقات يورو 2012 رقم 237 ميليون فوتبالدوست مسابقه فينال يورو 2008 را پشت سر گذاشتند.

براساس اين گزارش، هر يك از شبكه هاي تلويزيوني در سراسر قاره اروپا با جذب تماشاگران تلويزيوني ركورد شكني كردند كه شبكه ي (تله كنيكو ) در اسپانيا با 18 ميليون و 14 هزار مخاطب براي بازي بين تيم هاي اسپانيا و كرواسي بيشترين ميزان تماشاچي را از زمان تاريخ تاسيس اين شبكه كسب كرد و همچنين 27 ميليون و 650 هزار آلماني نيز برد تيم فوتبال كشورمان مقابل دانمارك را از شبكه تلويزيوني "آي.ار.وي" تماشا كردند.

در آلمان  نيز بطور ميانگين 13 ميليون و 300 هزار تماشاچي هر يك از 20 سابقه ي مرحله گروهي يورو 2012 را به صورت زنده به تماشا نشستند كه اين رقم در آلمان در سال 2008 حدود 13 ميليون يورو و 680 هزار نفر بود.

در ادامه اين رقابت ها در ديدار بين تيم هاي ايتاليا و ايرلند به طور ميانگين هفت ميليون و 100 هزار ايتاليايي را پاي تلويزيون نشاند.

12 ميليون و 200 هزار فرانسوي نيز بازي تيم ملي كشورشان را مقابل سوئد از طريق تلويزيون دنبال كردند.

رقابت بين دو تيم هلند و پرتغال نيز توسط هفت ميليون و 990 هزار هلندي تماشا شد و برد انگليس مقابل اوكراين با 18 ميليون و 600 هزار مخاطب تلويزيوين بالاترين تماشاچي در سال در كل انگلستان به خود اختصاص داد همچنين و پربيننده ترين بازي يورو 2012 درايرلند بازي تيم اين كشور مقابل كرواسي بود.

گفتني است ، درآمد يوفا در چهاردهمين جام ملت هاي اروپا حدود 51 ميليون و 600 هزار دلار براي هر بازي از 31 مسابقه تخمين زده شده است./مح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
United Arab Emirates
seyedamirrezazawar
۰۳:۴۲ ۰۹ تير ۱۳۹۱
تازه دارند به ایران می رسند.
آخرین اخبار