معاون علمي و فناوري رئيس جمهور گفت:

منابع صندوق نو آوري و شكوفايي به 3 هزار ميليارد افزايش يافت

در بودجه امسال 500 ميليون دلار براي منابع صندوق نوآوري و شکوفايي اختصاص يافته است که در سه سال آينده منابع اين صندوق به سه هزار ميليارد تومان افزايش خواهد يافت.

به گزارش گروه علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران؛نسرين سلطان خواه گفت: رئيس جمهور اساسنامه اين صندوق را پس از تأييد شوراي نگهبان ابلاغ کرده است و پس از اينکه اعضاي حقوقي و هيئت امنا تعيين شدند نخستين جلسه هيئت امناي صندوق نوآوري و شکوفايي به رياست رئيس جمهور برگزار خواهد شد.
وي درباره امضاي تفاهمنامه با سازمان ملي استاندارد ايران گفت: براي توليد کالاهاي دانش بنيان در بازارهاي داخلي و بين المللي بايد شاخص هاي استاندارد و کيفيت اين کالاها تدوين شود و همچنين آزمايشگاه هاي مورد اعتماد و مرجع بايد بر اساس اين شاخص ها کالاهاي دانش بنيان را آزمايش و کيفيت آنها را تأييد کنند و از آنجا که سازمان ملي استاندارد مرجع تدوين شاخص هاي کيفيت است تفاهمنامه اي با آن امضا کرديم.
سلطان خواه افزود: بر اساس اين تفاهمنامه با استفاده از ظرفيت هاي سازمان ملي استاندارد ايران و ظرفيت ستادهاي فناوري هاي راهبردي و کانون هاي دانش و صنعت در معاونت علمي و فناوري ، به اهداف خود در توليد و حمايت از کالاهاي دانش بنيان دست خواهيم يافت.
اين تفاهمنامه در حاشيه همايش سازمان ملي استاندارد ايران با تشکل ها و انجمن هاي علمي ، صنفي ، صنعتي و دانش محور امضا شد./ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار