دهدشت/

هوشمندسازی مدارس بدون کمک دستگاه‌ها امکان‌ناپذیر است

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: مسئولان دستگاه‌ها و ادارات این استان که خود فرزندانی در مدارس دارند بدانند که هوشمندسازی مدارس بدون کمک دستگاه‌ها امکان‌ناپذیر است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،  از دهدشت، پرویز طاهری در همایش رونمایی سند راهبردی سوادآموزی در شهرستان کهگیلویه اظهار داشت: مسئله سند راهبردی سواد‌آموزی به عنوان برنامه کاری برای همه است و یکی از اهداف آن تحقق کامل باسوادی در گروه سنی زیر 50 سال تا پایان برنامه راهبردی است.

وی با اشاره به این که ارائه خدمات سواد آموزی با رویکرد انگیزشی، ترغیبی و تشویقی از دیگر برنامه‌های سند راهبردی است، عنوان کرد: بدترین نوع محرومیت بی‌سوادی است که مسئولان ادارات و همه دستگاه‌ها باید دست به دست هم داده تا همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند، بی‌سوادی ریشه‌کن و این معضل بزرگ برطرف شود.

طاهری افزود: ایجاد فرصت برابر آموزش برای رفع تبعیض‌های جنسیتی و منطقه‌ای از دیگر برنامه‌های سند راهبردی است، از این رو ما می‌توانیم حتی از یک آموزگار در یک روستای دور افتاده استفاده کرده و بی‌سوادی را از بین ببریم.

این مسئول تاکید کرد: با استفاده از ظرفیت‌های موجود دستگاه‌های اجرایی دولتی، غیردولتی، محلی، عمومی، مردمی و بسترسازی مناسب برای حضور مؤثر گروه‌های مشارکت کننده می‌توانیم در آینده نزدیک جشن رفع بی‌سوادی را در استان داشته باشیم و این با همکاری همه دستگاه‌ها و شورای آموزش و پرورش هر شهرستان محقق می‌شود.

 مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد به استقرار کلاس ششم ابتدایی در این نظام اشاره کرد و افزود: استقرار پایه ششم در نظام، کاری بسیار بزرگ در راستای سند راهبردی است و باید کمک شود تا به ریل اصلی خود که آموزش و پرورش است، هدایت شود.

طاهری متذکر شد: استفاده از شیوه‌های مناسب یادگیری، یاددهی، اجرا و ارزش‌یابی در برنامه‌های سوادآموزی در زمره برنامه‌های سند راهبردی قرار دارد.

وی با بیان این که امروزه تاجرهای سودمند معلمین هستند، ابراز داشت: استعدادهای بسیار بزرگی وجود دارد که اگر بتوان زیرسازی‌ها را فراهم کنیم نقش مهمی در پیشرفت ایران اسلامی خواهند داشت.

این مسئول از دیگر برنامه‌های سند راهبردی را توجه ویژه به فرمان تاریخی حضرت امام خمینی و رهنمودهای مقام معظم رهبری و مصوبه 595 شورای عالی انقلاب فرهنگی دانست و در این‌باره عنوان داشت: فرمایش مقام معظم رهبری این است که توسعه و اقتصاد فروش آموزش و پرورش بوده و رئیس‌جمهور ابلاغ کرد که هر اداره موظف است یک مدرسه را هوشمند کند و این از طریق استانداری نیز ابلاغ شده است.

طاهری خاطرنشان کرد: طرح سوادآموزی جنگ نرمی است که آموزش و پرورش سپاه آن است و همه ما باید لباس رزم بر تن کرده و بسیج شویم.

وی تاکید کرد: ارتقاء سطح فرهنگ عمومی و نشر فرهنگ اسلامی در گروه هدف در سند راهبردی برنامه‌ریزی شده است، بنابراین مقطع ابتدایی باید از لحاظ محل و سطح مقاطع بالا رود.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: نوآوری در روزها و رویه‌های مورد عمل در برنامه و فعالیت‌های سوادآموزی از دیگر اهداف سند راهبردی است.

وی یادآور شد: دانشکده فرهنگیان در آینده نزدیک در این استان کلنگ آن به زمین زده خواهد شد./ج1

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.