گپی با سعيد شهروز‌ خواننده پاپ +دانلود آهنگ

سعيد شهروز با آلبوم موفق «غزلك» در سال 1379، نگاه‌ها را به سمت خودش جلب كرد. غزلك، پرفروش‌ترين آلبوم سال 1379شد و با بيش از 4 ميليون نسخه فروش در رديف پرفروش‌ترين كارهاي موسيقي پس از انقلاب قرار گرفت.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، حتما اين بخش از ترانه او را به ياد مي‌آوريد كه مي‌خواند: «پشت پلكام عكستو نقاشي كردم غزلك...» شهروز در اين آلبوم، آهنگ گل يخ را همراه زنده‌ياد ناصر عبداللهي اجرا كرد.

همچنين يكي از محبوب‌ترين و عاشقانه‌ترين كارهاي او اين ترانه است:‌"پسرم بزرگ شدي لالايي‌هام يادت نره، چقد واسه‌ات قصه بگم دوباره خوابت ببره" او در سال‌هايي كه تازه موسيقي پاپ در ايران پا گرفته بود، مجوز فعاليت گرفت و به دليل اين كه به تقليد و شعرهاي بي‌محتوا و سبك روي نياورد، طرفداران زيادي پيدا كرد.

اين خواننده، ترانه‌هاي مناسبتي زيبايي را در وصف امام زمان (انتظار زمين)، شهيد فهميده (بچه‌هاي بهشت)‌، حضرت فاطمه (سفر)‌ و... خوانده است.

معبد، پسرم، گلابتون، نقره‌داغ و پسراي مشرقي از مطرح‌ترين آلبوم‌هايي هستند كه شهروز‌ روانه بازار كرده است. اين خواننده متولد ۱۶ اردیبهشت ۱۳۵۰است و اصليتي نهاوندي دارد.

بين هفتمين و هشتمين آلبوم شهروز يعني «پسرم و بي‌خوابي» 3 سال فاصله افتاد. اين فاصله زماني باعث شد كه خيلي‌ها فكر كنند او از عرصه خوانندگي كناره گرفته است؛ اما شهروز‌ با آلبوم بعدی  به شايعه‌ها پايان داد. برای گپ شبانه امشب به سراغش رفتيم و با او درباره فعاليت‌هاي جديدش هم‌صحبت شديم.

در اين سال‌ها خيلي‌ها از روي دست خوانندگان ديگر تقليد كرده‌اند. تو به فكر تقليد نيفتاده‌اي؟

نه. من سعي كردم از اول خودم باشم. كساني كه متهم به تقليد هستند هم الزاما تقليد نكرده‌اند. شايد آن جور خواندن در خونشان بوده است. نمي‌شود بگويي حتما تقليد كرده‌اند. تقليد ممكن است در شروع منجر به توليد يك كار نسبتا خوب شود؛ اما در درازمدت اگر با تو عجين شود،‌ به كارت لطمه مي‌زند.

در ترانه‌هايت بعضي وقت‌ها مضمون خشم و انتقام و نفرت زياد ديده مي‌شود. مثل ترانه‌اي كه در آن مي‌خواني «سر به ديوار مي‌زنم از لج تو» يا «آهاي زمين يه لحظه تو نفس نزن».

در آن ترانه يك نفر دارد التماس مي‌كند. خيلي موضوع انتقام مطرح نيست. من سعي مي‌كنم اشعار احساس‌برانگيز‌ انتخاب كنم و مي‌كوشم واقعيت دل طرف را بگويم، حتي سعي مي‌كنم قهر را هم لطيف بگويم. در يكي از ترانه‌هايم مي‌گويم «بيا اين خونه اين كبريت تلافي كن ولي برگرد»، «بيا زندگي‌ام را آتش بزن ولي باز هم برگرد» من ترانه‌اي مي‌خوانم كه شعرش را دوست داشته باشم.



قبول داري يك مدت ترانه‌هايي با مضمون «نفرت» خيلي محبوب شدند؟
بله. اما من هيچ زماني اين طوري نخواندم. فكر مي‌كنم يك خواننده بايد از يك احساس لطيف بگويد. هر كسي سليقه‌اي دارد. جنس كار من اين طوري نيست كه از انزجار بگويم. من دوست دارم مضمون كارهايم عاشقانه باشد. «پسرم» عشق يك پدر به پسرش را نشان مي‌داد. مضمون‌هاي اجتماعي را هم دوست دارم.

تاكنون با خواننده‌هاي ديگر كار مشترك هم خوانده‌اي؟
من در آلبوم «غزلك» يك كار مشترك با ناصر عبداللهي‌ داشتم. او خودش ترانه آهنگ «گل يخ» را ساخته بود و افتخار داشتم كه با او بخوانم.

هوادارانت براي تو وبلاگ‌هاي زيادي راه انداخته‌اند. نظرت درباره اين وبلاگ‌ها چيست؟

من اصلا در جريان اينها نبودم. آنها سال‌ها اين مطالب را منتشر مي‌كردند و من نمي‌ديدم. بعدها بود كه ديدم خيلي به من محبت دارند. گاهي اگر سوالي داشته باشند، به آنها جواب مي‌دهم و يك سايت رسمي هم دارم.

تا حالا تيتراژ سريال نخوانده‌اي؟
نه. قرار بود تيتراژ سريال «نرگس» را بخوانم. با تهيه‌كننده‌اش هم صحبت كردم؛ اما اين اتفاق نيفتاد. به من خيلي كم‌لطفي شده؛ اما خدا را شكر مي‌كنم كه مردم صدايم را دوست دارند و كارهايم را گوش مي‌دهند و فقط دلم به اينها خوش است.

خواندن تيتراژ چقدر در موفقيت يك خواننده تاثير مي‌گذارد؟
هر خواننده‌اي كه الان دارد خوب كار مي‌كند، بايد ممنون تلويزيون باشد. تلويزيون بعد تبليغاتي خيلي خوبي دارد. اين خواننده‌ها تريبوني داشته‌اند كه خواه ناخواه ديده مي‌شوند. وقتي يك تيتراژ سريال مكرر پخش بشود، نام خواننده‌اش در ذهن مردم مي‌ماند.

ما خواننده‌ها جايگاه خاصي براي تبليغ نداريم. ما شبكه تخصصي موسيقي نداريم كه صداي ما را به گوش اين و آن برساند. كسي نمي‌آيد تخصصي بحث كند كه خواننده‌هاي ما چه سبكي مي‌خوانند. وقتي اينها نيست تيتراژ‌ يك غنيمت است. بويژه وقتي سريالي پربيننده باشد و مردم را پاي تلويزيون بنشاند. مثل سريال‌هاي «دلنوازان» و «ميوه ممنوعه».

من 8 تا آلبوم دارم. ترانه‌هايم از راديو خيلي كم پخش شده است. البته راديو جوان خيلي به من لطف داشته و آقاي مهران دوستي،‌ زماني كه هنوز خواننده نشده بودم، مرا به برنامه‌اش دعوت كرد. قرار بود آلبوم «پسراي مشرقي» من بيرون بيايد.

فكر مي‌كنم كارهايت به خاطر سرقت‌هاي اينترنتي خيلي لطمه خورده‌اند. در اين رابطه توضيح بده.

بله. هر كاري كه مي‌خوانم، بلافاصله فايل‌هايش را روي اينترنت آپلود مي‌كنند. همين اينترنت باعث شد بزرگان موسيقي و پخش‌كننده‌ها شغل‌هايشان را عوض كنند. طرف با هزاران زحمت كاري را توليد مي‌كند؛ اما ثروتش به باد مي‌رود. واقعا اگر عشق به خوانندگي نبود، اين كار را كنار مي‌گذاشتم؛ چون اصلا درآمدي از آن حاصل نمي‌شود.

 از اين موضوع شكايت نكرده‌اي؟
نه. جايي براي شكايت نيست. اگر بود آنهايي كه تغيير شغل داده‌اند، شكايت مي‌كردند. اصلا اين كار به من ربطي ندارد. تهيه‌كننده بايد دنبال شكايت برود. من در مصاحبه با رسانه‌ها از مردم خواسته‌ام كه ما خواننده‌ها را حمايت كنند.

برخي مردم دوست دارند يك چيزي را راحت به دست بياورند. آنها نمي‌دانند پشت آن آلبوم چند سال زحمت بوده است. من براي آلبوم «بي‌خوابي» واقعا زحمت كشيده‌ام و سعي كردم آلبوم متفاوتي به بازار بفرستم؛ اما واقعا برخي‌ها حمايت نكردند.

آلبوم غزلك خيلي پرفروش بود. فكر مي‌كني يكي از علت‌هايش اين بود كه دچار سرقت فرهنگي نشد؟

بله. جالب است كه هنوز هم دارد مي‌فروشد. آلبوم «معبد» و «نقره‌داغ» هم خوب فروخت. آن موقع هنوز سي‌دي نيامده بود. مردم از نوار كاست استفاده مي‌كردند. طرف مي‌ديد اگر بخواهد نوار كاست را كپي كند، برايش گران‌تر تمام مي‌شد. در همه جاي دنيا، قيمت محصولات فرهنگي در طول زمان بالا مي‌رود؛ اما اينجا برعكس است. من اهل گله و شكايت نيستم. شايد تقدير اين است.

درباره ترانه «لري» آلبوم بي‌خوابي توضيح بده.

من به خاطر اصالت خانوادگي‌‌ام در هر آلبومي، يك ترانه با لهجه «لري» مي‌خوانم. كساني كه اين لهجه را دوست دارند، از اين كارها استقبال مي‌كنند.

در اين آلبوم يك كار بازتركيبي (رميكس) هم خوانده بودي.

بله اين كار گلچيني از ترانه‌هاي محبوب همه آلبوم‌هايم بود. اولين بار است كه ترانه‌هايي از آلبوم‌هاي مختلف بازتركيب (رميكس)‌ مي‌شود. اولين بار صفاريان در آلبوم فريدون، كارهايش را به صورت رميكس خواند. بعدش اين كار مد شد.

معمولا چه ترانه‌اي از راديو گوش مي‌دهي؟

معمولا راديو گوش مي‌دهم يا اگر ترانه‌اي به‌روز و زيبا باشد، مي‌شنوم. ترانه خودم را هم گوش مي‌دهم. معمولا زمان‌هايي كه كارهايم در حال توليد هستند، گوش مي‌دهم تا اگر ايرادي داشت، آن را برطرف كنم و همچنين صدايم را براي نزديكانم مي‌گذارم تا نظر بدهند.

در زندگينامه‌ات نوشته شده پدرت با خواننده ‌شدنت مخالف بود، چرا؟

پدرم اولش زياد با من همكاري نمي‌كرد. پدر و مادر‌ها هميشه دوست دارند بچه‌هايشان دكتر يا مهندس شوند.

از كي فهميدي به خوانندگي علاقه داري؟

از وقتي در جمع دوستان مي‌خواندم و چند تا «به‌به و چهچه» مي‌شنيدم. حدود سال 70 بود و پس از آن جسته و گريخته مي‌خواندم. استاد مجتبي ميرزاده مرا به شركتي معرفي كرد و آنجا صدايم را تست كردند و با من قرارداد آلبوم «پسراي مشرقي» را بستند.

با توجه به نزدیک شدن به نیمه شعبان و تولد آقا امام زمان شما چند ترانه در مدح و وصف امام زمان(عج) خوانده اید از این کارهایتان بگوید؟


- بله آخری آهنگ من من در وصف امام زمان (عج) با نام  "ستاره پوش بوده که نام اصلی آن «آرزوی من» بود که به سفارش مرکز موسیقی و سرود صداوسیما ساخته شد که ترانه آن توسط طهمورث پورشیرمحمد و آهنگ‌سازی توسط بهنام کریمی انجام شده است و بهروز صفاریان نیز این کار را تنظیم کرده است.

غیر از این آهنگ نیز کارهایی از جمله «سبزینه آوای دوست» و «انتظار زمین» را ساخته بودم ، خواندن کارهای اینچنینی دشوار است و نیاز به تمرین بالا و احساسات ناب دارد، چرا که اگر خواننده به آن اعتقاد نداشته باشد، تراک خوبی نمی‌شود.

ترانه "ستاره پوش" از آلبوم منتشر نشده سعید شهروز

برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید

برچسب ها: سعید ، شهروز ، خواننده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۰۰:۰۲ ۰۲ مرداد ۱۳۹۶
من با اینکه خواننده نیستم صدام از این بهتره
Iran (Islamic Republic of)
امین اصفهان
۰۲:۳۳ ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
واقعا محشرد ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۲:۳۴ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۳
سلام از کاست غزلک تاحالا عاشق کاراتون بودم آقا سعید دمت گرم خسته نباشی
Iran (Islamic Republic of)
رویا
۱۴:۰۳ ۲۹ اسفند ۱۳۹۱
من از همون موقع ها که سعید شهروز معروف شد تا همین الان دوسش دارم و به نظر من هیچ وقت هیچ کس تو ایران مثل اون نبوده و نیست...هنوزم آهنگای شهروز رو ترجیح میدم به همه آهنگای جدید.
Iran (Islamic Republic of)
سید حسن
۱۵:۰۶ ۲۷ اسفند ۱۳۹۱
خیلی دوسش دارم میشه دانلود اهنگاشو برام بزاری؟
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۴:۲۴ ۲۵ بهمن ۱۳۹۱
مرسی عالیه
خسته نباشید
Iran (Islamic Republic of)
sheida
۱۴:۵۹ ۰۷ تير ۱۳۹۱
آهنگ هاشو گلچین می کنید واسم دانلود کنم مرسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۰۷ تير ۱۳۹۱
ممنون عزيزم خيلي ممنون دوستت دارم
Iran (Islamic Republic of)
مرتضي
۰۸:۵۳ ۰۷ تير ۱۳۹۱
خيلي وقتا به سايتها سر ميزنم تا اگه بازم آلبومي مثل هميشه بي نظير از سعيد شهروز آمده باشه اسمش رو پيدا كنم و تهيه كنمش.
خوشحالم كه تو خيلي سايتها فقط يك آهنگ يا دمو آلبوم گذاشته ميشه و گفته ميشه براي حمايت از صاحب اثر سي دي كار رو تهيه كنيد.
با آرزوي موفقيت براي آقاي شهروز و همه اونهايي كه با احساس ميخونن.
Iran (Islamic Republic of)
امین
۰۰:۲۸ ۰۷ تير ۱۳۹۱
واقعآ عالی بودممنون.
آخرین اخبار