خیانت وزارت خارجه آمریکا به مردم این کشور

مقامات ایالات متحده ، رژیم صهیونیستی را به مردم کشور خود ترجیح می دهند

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از آل-مانیتور ، در این مقاله به نمونه های بارزی اشاره می کنیم که در طی آن مقامات کاخ سفید برای جلب رضایت رژیم صهیونیستی حقوق مردم خود را نیز پایمال می کنند.

اسرائیل فرق می کند!

اسرائیل چطور؟ بر روی کاغذ هیچ تفاوتی میان رفتار کارمندان وزارت خارجه آمریکا در اسرائیل و دیگر نقاط جهان وجود ندارد. اگر سری به وب سایت های وزارت خارجه بزنید و به زیر قسمت اسرائیل نگاه کنید " مشکلات ورود و خروج" شما را راهنمایی می کند تا چگونه با سفارت یا کنسولگری ها در زمان نیاز ارتباط برقرار کنید. بنابراین، اگر در فرودگاه بن گوریون تل آویو به مشکل برخوردید با بخش کنسولی سفارت آمریکا تماس بگیرید.

با این وجود، در عمل ، رفتار دیپلماتیک کارمندان وزارت خارجه در اسرائیل کاملا با رفتار دیپلمات ها در دیگر کشورها متفاوت است. درواقع، مانند تمام موارد دیگر، قدرت و نفوذ لابی صهیونیست در واشینگتن رویکرد دیپلماتیک آمریکا را فاسد کرده است.

پرونده خانم ساندرا تاماری

خانم تاماری شهروند آمریکایی حامی فلسطین و عضو کمیته وحدت فلسطین است. او در پایان ماه مه به اسرائیل سفر کرد تا در نشست بین الادیان شرکت کند که هدف آن برقراری صلح میان اسرائیل و فلسطین بود. نیروهای امنیتی اسرائیل در فرودگاه بن گوریون او را متوقف کرده و هشت ساعت مداوم از او بازجویی به عمل آوردند. سپس او را به بازداشتگاه برده و اخراج کردند. در پی بازجویی ها، ماموران اسرائیلی از او خواستند تا حساب کاربری ایمیل شخصی خود را به آن ها بدهد. خانم تاماری متهم به همکاری با تروریست ها شده بود.

ساندرا تلاش کرد تا با سفارت آمریکا در تل آویو تماس بگیرد. چندین ساعت طول کشید تا بتواند با کسی در سفارت صحبت کند.

در این جا قسمتی از گفتگوی خانم تاماری با کارمند سفارت آمریکا در اسرائیل را مشاهده می کنید:

تاماری: آن ها مرا تهدید کرده اند و به من اجازه ورود نمی دهند، می خواهند مرا اخراج کنند.

کارمند سفارت: آیا شما یهودی هستید؟

تاماری: خیر

کارمند سفارت: آیا قبلا به این جا آمده بودید؟

تاماری:بله، چندین بار. من فلسطینی هستم و با خانواده ام در کرانه باختری زندگی می کنم.

کارمند سفارت: اوه، شما در کرانه باختری خانواده دارید. بنابراین من هیچ کاری نمی توانم برای شما انجام دهم.
در واقع، اگر من پا در میانی کنم برای شما خطرناک است..

تاماری: متوجه نمی شوم. شما می گویید که نمی توانید با آن ها صحبت کنید. شما هیچ نفوذی ندارید...

کارمند سفارت: آن ها به شما صدمه ای نمی زنند. شما با پرواز بعدی به خانه برمی گردید. امیدورام توانسته باشم به شما کمک کنم.

تاماری: صادقانه بگویم، شما هیچ کاری برای من نکردید.

وقتی پای اسرائیل در میان باشد آمریکا منافع مردم خود را زیر پا می گذارد

فعالان آمریکایی که از حقوق فلسطینی ها حمایت می کنند معمولا در ایست های مرزی اسرائیل متوقف می شوند و  مورد آزار و اذیت قرار می گیرند. گاهی اوقات هم اخراج می شوند. بنا به هر دلیلی، سفارت آمریکا در چنین مواقعی به شما کمکی نخواهد کرد.

چرا؟

سیاستمدارانی که مقامات ملی آمریکا را انتخاب می کنند، از رئیس جمهور گرفته تا پایین، متعهد به خدمت به اسرائیل هستند.

این موقعیت نسبت به تجربه خانم ماتاری بدتر هم می تواند شود. وقتی در مارس سال 2003، راشل کوری 23 ساله، شهروند آمریکایی زمانی که سعی می کرد از ویران شدن یک خانه جلوگیری کند توسط ارتش اسرائیل به قتل رسید. سفارت آمریکا در سرزمین های اشغالی کار خاصی انجام نداد. درواقع، اگر به خاطر اعتراضات و خانواده راشل نبود ، وزارت خارجه آمریکا حتی احساس همدردی هم نمی کرد.

دوباره، وقتی در ماه مه سال 2010 سربازان اسرائیلی فرقان دوگان شهروند 19 ساله آمریکایی را در یک حمله غیر قانونی در آب های بین المللی به کشتی آزادی کشتند، وزارت خارجه سکوت کرد.

جالب است که  کنگره آمریکا مسافران کشتی آزادی را تروریست خواند.

این رفتار مسولان آمریکایی نشانه فساد آن ها و نفوذ لابی صهیونیسم در آمریکا است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار