اسماعيلي در واکنش به بيانيه مشترک اوباما و رئیس امارات؛

جزاير سه گانه جزء خاک ايران است / امريکا در مسائل مربوط به خود اظهار نظر کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:باراک اوباما با حمایت از ادعاهای واهی امارات متحده بر سر جزایر سه گانه در حقیقت به دنبال ایجاد تفرقه انگیزی میان کشورهای مسلمان منطقه است.


محمد اسماعیلی ،نماینده مردم زنجان و طارم در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران  در واکنش به حمایت  آمریکا از اظهارات سخيف امارات متحده عربی بر سر جزایر سه گانه  و حل اختلاف از راه گفت‌و‌گو، رجوع به دادگاه لاهه یا دیگر نهادهای جهانی ،اظهار داشت:جزاير سه گاه (ابوموسي ،تنب کوچک و تنب بزرگ ) جزء خاک ايران است امريکا بهتر است در  اظهارات خود مراقبت کند.

وي تصريح کرد:آمریکا در حالی از مناقشه ایران و اماران متحده عربی به دادگاه لاهه حمایت میکند که مراجعه به این دادگاه ،تنها در صورتی امکان پذیر است که دو کشور با فرستادن آن به دادگاه موافق باشند.


 اسماعيلي تاکيد کرد:حمایت آمریکا از ادعای امارات متحده کاملا طبیعی است چرا که همواره بدنبال تفرقه انگیزی و فرافکنی بین  کشورهای مسلمان منطقه است.


وی ادامه داد:آمریکا با توجه به دغدغه و مشکلاتی که در منطقه دارد از هروسیله ای  که منجر به ضربه وارد کردن به کشورمان شود حمایت می کند.

اسماعیلی با اشاره به اینکه ایران بارها اعلام کرده که جزایر سه گانه متعلق به جمهوری اسلامی است تصریح کرد:امارات متحده باید بداند که جزایر سه گانه با توجه به قدمت تاریخی که دارد متعلق به کشورمان است و جمهوري اسلامي هرگز اجازه نخواهد داد که هیچ کشوری به فکر دستیابی به این جزایرباشد.

وی با اشاره به حضور ایران در نشست سوریه افزود:نظام جمهوری اسلامی یک کشور تاثیر گذار در منطقه است و آمریکا به دلیل مشکلاتی که با کشور مادارد سعی می کند نقش ایران رادر منطقه کمرنگ جلوه دهد.

 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار