افتخار جهرمي در مراسم تحليف وكلا ؛

تاكيد بر استقلال كانون وكلا / وظيفه وكيل عدالت خواهي و حق طلبي است

رئيس كانون وكلاي مركز گفت: وظيفه يك وكيل عدالت خواهي و حق طلبي و آزادي خواهي است و اين مهم با استقلال نهاد وكالت و وكيل محقق مي شود.

به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران گودرز افتخار جهرمي رئيس كانون وكلاي مركز در مراسم تحليف وكلا بر استقلال نهاد كانون وكلا تاكيد كرد و خصوصيات يك وكيل را برشمرد.
وي افزود: يكي از مهمترين خصوصيات وكيل صداقت و راستگويي نسبت به سوگند خود موكل و مشاوره و قرار دادي كه تنظيم مي كند و وكالتي كه انجام مي دهد حقيقت را آشكار كند و موكلش را به آثار و مسائلي كه ممكن است طرح دعوا داشته باشند آشنا نمايد اين صداقت و راستگويي نسبت به مراجع قضايي هم باشد وكيل نبايد دعاوي واهي خلق كند اولا بايد قانع شود كه موكلش حق دارد و بعد از اينكه متوجه اين امر شد طرح دعوا نمايد.
افتخار جهرمي خصوصيت دوم را مراقبت هاي لازم در تعقيب دعوا خواند و گفت: مواردي كه در قانون به خصوص قانون آيين دادرسي مدني ذكر شده بسيار مهم است و دقت داشته باشيد كه اين موارد در نظرتان با شد تا حق موكل ضايع نشود از امور دفتري در دادگاه ها مراقبت كنيد و پيگيري كنيد كه اوراق لازمي كه قرار است ابلاغ شود ابلاغ شده باشد، در جلسه دادرسي حضور پيدا كنيد مگر ا ينكه  دليل روشني داشته باشيد.
وي ادامه داد: داشتن قابليت علمي يكي ديگر از خصوصيات وكيل است. يك وكيل دادگستري بايد مرتب مطالعه كند قوانين جديد و گذشته را بخواند و بازخواني كند چه در مسائل ماهوي چه در مسائل شكلي بتواند از حق موكل دفاع كند.
وي تصريح كرد: حفظ  اسرار موكل خصوصيات مهم ديگري است كه وكيل بايد دارا باشد اسرار موكل بايد محفوظ بماند به ديگران منتقل نشود مگر در مواردي كه لازم است موكل اذن به اين كار داشته باشد يا بخواهد براي اداي شهادت در دادگاه حاضر شود.
وي پنجمين خصوصيت را رعايت شئون وكالت برشمرد و گفت: وكيل نبايد رفتارهايي مغاير با شئون و شغل وكالت دادگستري است انتخاب كند در نهايت يك وكيل خوب امانت دار است.
افتخار جهرمي خاطر نشان كرد:‌در جامعه با يك تنزل اخلاقي و فرهنگي روبرو هستيم وظيفه ما اين است كه كوشش كنيم در جامعه اخلاق و فرهنگ حاكم شود.
وي با اشاره به آيه لا نفرق بين احدكم به رسوله گفت: هدف انبيا يكي بوده همانطور كه در كلام زرتشت كه مي گويد پندار نيك گفتار نيك كردادر نيك هدف همه انبيا اين بوده است.
وي در پايان از جنتي نايب رئيس قبلي كانون، منوچهري نايب رئيس فعلي كانون و اعضاي كميسيون هاي كارآموزي و رياست كانون وكلاي دادگستري البرز تشكر كرد./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار