طبق نظرسنجي گالوپ ؛

مردم مصر آمریکا را کشوري مداخله‌جو می‌دانند

جديدترين نظرسنجي هاي صورت گرفته نشان مي دهد ، بخش اعظم جامعه مصر آمریکا را کشوری مداخله‌جو می‌دانند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه خبری ام.اس.ان.بی.سی ؛ اين شبكه یکی از دلایل نفرت مصري ها را مداخله‌جو بودن آمریکا در کشورشان  می‌داند .

براساس اين گزارش ، رابطه مصر با آمریکا به چند دهه‌ قبل برمی‌گردد . اما مصر زمانی به عنوان محور سیاست‌های آمریکا در خاورمیانه دیده شد که پیمان صلح کمپ‌دیوید با اسرائیل را امضا کرد . پس از آن آمریکا رژیم مبارک و نظامی‌های مصر را از لحاظ مادی به گونه‌ای تقویت کرد که این رژیم 30 سال دوام آورد.

نتایج یک تحقیق جدید توسط موسسه نظرسنجی گالوپ نشان می‌دهد ، 81 درصد از مردم مصر با کمک‌رسانی آمریکا به گروه‌های سیاسی مخالفند و 84 آنها می‌گویند درباره اهداف دموکراسی‌گستری آمریکا در منطقه شک دارند.

بخش اعظمی از مصری‌ها هم با کمک رسانی آمریکا به سازمان‌های مدنی و هم با کمک‌های اقتصادی این کشور به مصر مخالفند و کمک‌های آمریکا را ابزاری برای دست‌اندازی در سیاست‌های داخلی و خارجی مصر می‌دانند.

با آنکه توده مردم مصر شاید از ظرائف سیاست‌های آمریکا در مصر آگاه نباشند، اما آنها این وقایع را فراموش نکرده‌اند و به طور شهودی می‌دانند که آمریکا از مردی حمایت کرد و به وی مشروعیت بخشید که سه دهه به آنها ظلم روا داشت.

برچسب ها: آمریکا ، مصر ، گالوپ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار