توانمندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در پیوند پوست

عضو هیئت علمی گروه جراحی پلاستیك ترمیمی و زیبایی دانشگاه پزشکی مشهد پیوند پوست از بیماران مرگ مغزی را نجات بخش بیماران با سوختگی های وسیع دانست.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ دکتر آرش بیرقی طوسی با اشاره به اینکه خانواده های بیماران مرگ مغزی دیدگاه مثبتی نسبت به اهداء پوست بیماران خود ندارند اظهار داشت : پیوند پوست از افراد مرگ مغزی در بیماران با سوختگی های بالای 80 و 90 درصد بهترین روش درمانی به شمار می رود و با این اقدام می توان جان بیماری را از مرگ حتمی نجات داد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان نخستین دانشگاه در کشور توانمندی پیوند پوست از بیماران مرگ مغزی را داراست اظهار داشت:یكی از علل مرگ بیماران با سوختگی های بالا این است كه سطح بدن بدلیل از دست رفتن پوست پوشیده نمی شود لذا بهترین روش در این بیماران پیوند پوست است.

وی خاطر نشان كرد: در حال حاضر پیوند پوست از بیماران مرگ مغزی در مشهد انجام می شود و با این اقدام بیمارانی كه بر اثر سوختگی پوست خود را از دست داده اند از مرگ نجات می یابند.

به گفته وی، متاسفانه با وجود پیشرفتهای خوبی كه در زمینه ارتقای فرهنگ اهدای عضو از بیماران مرگ مغزی در دانشگاه علوم پزشكی مشهد انجام شده اما تمایل به اهدای عضو در بخش پوست پایین است.

این متخصص جراحی پلاستیك ترمیمی و زیبایی دانشگاه علوم پزشكی مشهد درادامه گفت: برای خانواده های بیماران مرگ مغزی باید توضیح داده شود كه در پیوند پوست تنها پوست قسمتی از بدن كه برای پیوند مناسب است مانند ناحیه ران برداشته می شود.

بیرقی افزود: گروه فوق تخصصی جراحی پلاستیك ترمیمی و زیبایی دانشگاه علوم پزشكی مشهد با داشتن كادری مجرب و مجهز در بیمارستان های قائم (عج) و امام رضا(ع) هم اكنون توانمندی انجام تمامی اعمال جراحی پلاستیك كشور و جدیدترین اعمال جراحی دنیا را دارا است./ح
برچسب ها: پیوند ، پوست ، سوختگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار