عضو كميسيون امنيت ملي:

ادعاي واهي در مورد جزاير سه‌گانه در اجلاس غير متعهدها مطرح شود

عضو کميسيون امنيت ملي مجلس اجلاس غيرمتعهدها را جايگاهي براي رسيدگي به ادعاهاي واهي اوباما و مقامات امارات درمورد جزاير سه گانه دانست.

مهدي دواتگري نماينده مردم مراغه و عجب‌شير در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به ادعاي مجدد رييس جمهور آمريكا در مورد حاکميت جزاير سه گانه ايراني گفت: همانگونه که بارها گفته شده  جزاير سه گانه ابوموسي، تنب بزرگ و تنب کوچک جز لاينفک حاکميت و تماميت ارضي جمهوري اسلامي بوده و براساس توافق نامه اي که در دهه 50 بين ايران و امير شارجه منعقد شده هر ادعايي روي اين جزاير بي اساس است.

وي در ادامه با بيان اينكه سران كشورهاي غربي درصددند تا با طرح گاه و بيگاه چنين ادعاهاي بي اساسي اوضاع منطقه را ملتهب و از اين التهاب به سود خود بهره‌برداري كنند، افزود: اوباما درآستانه انتخابات رياست جمهوري آمريکا و با توجه به اينکه با شعار تغيير پا به کاخ سفيد گذاشته بود، هر از چند گاهي با طرح ادعاهاي واهي سعي مي کند افکار عمومي داخلي را تحت تأثير قرار داده و از اتفاقات جاري در اين کشور منحرف كند.


عضو كميسيون امنيت ملي در پايان اجلاس سران عدم تعهد د تهران را جايگاهي مناسب براي پشتيباني سياسي مجامع بين المللي از حاكميت بر جزاير سه گانه دانست.

س2/

 

برچسب ها: جزایر ، اجلاس ، غیرمتعهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار