وزیر ارتباطات خبرداد؛

حملات سایبری توسط دولتها پشتیبانی می شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با وجود افزایش حملات سایبری علیه ایران آمادگی لازم را برای مقابله با انواع حملات که توسط دولتها پشتیبانی می شود داریم.

رضا تقی پور با بیان این مطلب به خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران بیان داشت: یکی از دلایل افزایش حملات سایبری این است که بر خلاف بدافزار های معمول که توسط هکرها و افراد سازماندهی می شود عمده این حملات با اهداف خاص توسط دولتها پشتیبانی می شود که این موضوع را در مجامع بین المللی مطرح کردیم تا هشدار های لازم به کشورها داده شود.
وی افزود: با طرح شکایت سعی نمودیم تا از وقوع حملات سایبری جلوگیری کنیم و خوشبختانه به توانمندی های داخلی با تکیه بر فناوری های بومی به حدی بالاست که به هیچ وجه از این حملات آسیب قابل ذکری ندیدیم.
 
وی با بیان اینکه تمامی سازمان ها در کمال آمادگی با حملات برخورد کردند خاطر نشان كرد: دستگاه هایی که اطلاعات حیاتی و مهمی دارند با توجه به افزایش حملات اینترنتی باید سیستم های امنیتی خود را تشدید کنند.
 
** ایران اولین کشور مقابله کننده با ویروس شعله آتش
 
در ادامه تقی پور وزیر ارتباطات به کشف ویروس شعله آتش اشاره کرد و بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران جزء اولین کشورهایی بود که این ویروس را کشف کرد و آنتی ویروس مرتبط با آن را نوشته و تمهیدات لازم را برای مقابله با این ویروس را انجام داد.
 
وی راه اندازی شبکه ملی اطلاعات را یکی از عوامل وقوع این نوع حملات سایبری عنوان کرد و گفت: شبکه ملی اطلاعات فاز اول و کارهای اجراي آن در حال انجام است که پس از هماهنگی با تمام دستگاه های اجرایی شروع به کار این شبکه را اعلام می کنیم.
 
به گفته وزیر ارتباطات با راه اندازی شبکه ملی اطلاعات بسیاری از ارگان ها و دستگاه های دولتی با امنیت بالاتری نسبت به گذشته می توانند به انجام فعالیت های روزمره خود بپردازند و راه اندازی این شبکه گام مهمی در جهت کاهش انواع حملات سایبری است که طی چند هفته اخیر این حملات متنوع تر و جدید تر می شود./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار