ميرآخورلي در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران:

ادعاي حق حاكميت امارات بر جزاير سه گانه مضحك است

دبير انجمن اسلامي مستقل دانشكده علوم اجتماعي دانشگاه تهران گفت:‌ حق حاكميت اماراتي‌ها بر جزاير سه‌ گانه با توجه به پيشينه‌ تاريخي آن كاملا بي دليل و مضحك است.

مصطفي ميرآخورلي دبير تشكل  انجمن اسلامي مستقل دانشگاه علوم اجتماعي دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران در ارتباط با مذاكرات اوباما با مقامات امارات عليه ايران درباره جزاير سه گانه اظهار داشت: از گذشته جزاير تنب كوچك و بزرگ و ابوموسي جزء‌لاينفك سرزمين ايران بوده‌اند؛ در آينده هم بدين گونه خواهد بود و تلاش غرب در اين زمينه بي فايده است.

وي علل تنش هاي ايجاد شده از سوي غرب عليه ايران را اينگونه عنوان كرد: عقب‌نشيني و شكست 1+5 در مذاكرات هسته‌اي، به انحراف كشاندن افكار عمومي از انقلاب هاي اسلامي و گسترش بيداري اسلامي در منطقه از دلايل آشکار معاندين براي دشمني عليه جمهوري اسلامي ايران است.

اين فعال دانشجويي در ادامه گفت: اهميت نظامي استراتژيك جزاير سه گانه، تسلط ايران بر اين جزاير و موقعيت خاص تنگه هرمز، انگيزه‌ غرب را براي سلطه بر منطقه و سلب قدرت از ايران دوچندان كرده است.

مير آخورلي بيان داشت:‌ مسئولين  ايران نبايد براي حق مالكيت جزاير سه گانه با اعراب پاي ميز مذاكره بنشينند چرا كه از لحاظ بين‌المللي و تاريخي حق حاكميت ايران بر اين جزاير كاملا آشكار است.

وي با اشاره به لزوم ارجاع پرونده‌ حق حاكميت جزاير سه گانه از سوي اماراتي ها  در مجامع بين‌المللي گفت:‌ شيخ نشين‌هاي عرب ادله قوي در مالكيت اين جزاير ندارند و بعيد است كه مقامات ايراني پاي ميز مذاكره با آنها بنشيند چرا كه حاكميت اعراب بر جزاير سه گانه با توجه به پيشينه تاريخي‌اش مضحك و خنده‌دار است.


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار