سنندج/

افزایش 14 درصدی شاخص بهره‌مندی روستاهای دیواندره از آب شرب

مدیرعامل شرکت آبفار کردستان گفت: با افتتاح پروژه آبرسانی زرینه اوباتو، زمینه افزایش 14 درصدی شاخص بهره‌مندی روستائیان دیواندره از آب شرب سالم و بهداشتی فراهم می‌شود.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،  رحمن رحیمی صبح امروز در جریان بازدید مشاور وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آبفای کشور از مجتمع آبرسانی زرینه اوباتو دیواندره اظهار داشت: این مجتمع از مجتمع‌های بزرگ آبرسانی در کردستان است که از محل مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان برای سه سال اجرایی تعریف شده است.

مدیرعامل آبفار کردستان افزود: مجتمع زرینه اوباتو مشتمل بر 42 روستا با حدود 210 کیلومتر خط انتقال، 7 مخزن ذخیره آب با حجم ذخیره 4 هزار و200 مترمکعب و تعداد شش ایستگاه پمپاژ دبی مورد نیاز 80 لیتر در ثانیه است که از محل سد سیاه زاغ و تصفیه خانه آب شهری تامین می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این مجتمع در 3 فاز تعریف شده و در حال حاضر هر سه فاز فعال است و وقفه کوتاهی که در فاز اول مجتمع پیش آمده بود با تلاش و پیگیری‌های معاونت عمرانی استانداری کردستان از سر گرفته شد.

رحیمی گفت: 71 میلیارد و 630 میلیون ریال در سال گذشته به این پروژه اختصاص یافت که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال مالی 90 تمامی عملیات اجرایی فاز اول پایان یافته و به بهره‌برداری برسد.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کردستان، با بهره‌برداری کامل از این پروژه شاخص بهره‌مندی روستاهای شهرستان دیواندره از آب شرب سالم و بهداشتی 14 درصد افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت آبفار کردستان یادآور شد: با توجه به ویژگی‌های خاص منطقه و برف‌گیر بودن آن انرژی و هزینه قابل توجهی در اجرای این پروژه هزینه شده است لذا در مجتمع اوباتو فرا شهرستانی عمل کرده و تعدادی از روستاهای شهرستان سقز را نیز از محل این پروژه تامین آب کنیم.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ضمن تشکر از اقدامات صورت گرفته، روند اجرای پروژه‌ها را مثبت ارزیابی کرد و گفت: ضروری است در اجرای طرح‌های آبرسانی توجه بیشتر به کیفیت تجهیزات مصرفی صورت گیرد و به این وسیله می‌تواند بخش مهمی از هزینه‌های اضافی را حذف کند.

مهدی ثمره‌هاشمی افزود: پروژه‌های آبرسانی روستایی با توجه به اهمیت خاصی که در سلامت روستائیان دارند باید با سرعت و دقت بیشتری انجام شوند./ج1

برچسب ها: سنندج ، شاخص ، آبرسان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.