لاسجردي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

جزاير سه گانه تا ابد ايراني خواهند ماند/مداخلات خارجي را برنمي‌تابيم

يك كارشناس سياست خارجي گفت: جزاير سه گانه ايراني براساس اسناد تاريخي تا ابد متعلق به جمهوري اسلامي ايران بوده و اظهارات رئيس جمهور آمريكا در اين مورد تنها يك ژست انتخاباتي است.

حسن لاسجردي در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به حمايت رئيس جمهور آمريكا از رويكرد امارات در مورد جزاير سه گانه ايراني تنب برزگ، تنب كوچك و ابوموسي گفت: موضوع جزاير سه‌گانه يك موضوع داخلي و منطقه‌اي بوده و مداخله و اظهار نظر آمريكا و ديگر كشورها در اين موضوع با هدف ايجاد خصومت و گسترش بحران صورت گرفته است.

وي در ادامه با اشاره به حساسيت فوق العاده جمهوري اسلامي ايران نسبت به تماميت ارضي خود افزود:‌ جزاير سه گانه براساس اسناد و مدارك موثق تاريخي تا ابد متعلق به ايران بوده و اظهارات اوباما در مورد جزاير ايراني يك ژست سياسي و انتخاباتي است.

اين كارشناس سياست خارجي با اشاره به ادعاهای امارات در مورد جزاير سه گانه تصريح كرد: ادعاهای بی پایه و اساس امارات نشانه سردرگمي مقامات این کشور از فضاي فعلي در منطقه بويژه انقلاب‌هاي مردمي بوده و نشان داده است كه اين كشور قصد دارد با طرح اين موضوع افكار عمومي را در خصوص بيداري اسلامي شكل گرفته در سطح منطقه منحرف كند.

لاسجردي در پايان خاطرنشان كرد:‌ جزاير سه‌گانه جزء بلامنازع خاك جمهوري اسلامي ايران بوده و ما اجازه هيچگونه دخالت خارجي در اين مسئله را نخواهيم داد.

/س2

 

برچسب ها: جزایر ، ایران ، مداخلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار