راهکارهايي براي کاهش هزينه پيامک

با رعايت نکاتي ساده مي توان هزينه پيامک هاي ارسالي فارسي و لاتين خود را کاهش داد.

به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات باشگاه خبرنگاران، با ارزان شدن تعرفه پيامک فارسي استقبال از اين زبان براي ارسال پيامک ها افزايش قابل توجهي يافت اما متأسفانه هنوز همه افراد با جزئيات ارسال پيامک به زبان فارسي و انگليسي آشنايي کامل نداشته و ابهاماتي در اين زمينه وجود دارد.
بر اساس اين گزارش، پيامک هايي که فقط حاوي علامت ها مانند علامت سئوال يا تعجب هستند، تعرفه هاي متفاوتي دارند و اگر مشترک مي خواهد در پيامک خود فقط يک علامت را ارسال کند، هنگامي که زبان پيش فرض پيامک او فارسي باشد تعرفه بر اساس نرخ فارسي و هنگامي که زبان پيش فرض لاتين باشد تعرفه مربوط به آن محاسبه مي گردد.

اين قانون براي ارسال اعداد، اشکال و يا پيامک خالي نيز صدق مي کند و هزينه پيامک بر اساس زبان پيش فرض پيامک گوشي همراه منظور خواهد شد.
ممکن است برخي افراد پيامک خود را به زبان فارسي نوشته و فقط از يک عدد يا حرف به زبان لاتين در آن استفاده کنند، بايد توجه داشت که وجود حتي يک حرف يا علامت انگليسي باعث مي شود هزينه آن پيامک به نرخ لاتين محاسبه شود.

اين موضوع براي پيام هاي حاوي اشکال هندسي نيز صادق است و اگر زبان پيامک گوشي همراه فارسي باشد همه حروف، اعداد و اشکال موجود در آن به نرخ پيامک فارسي در نظر گرفته خواهد شد.

اين گزارش حاکيست، همواره بايد به تعداد کاراکترهاي فارسي يا انگليسي که در گوشه صفحه ارسال پيام مشاهده مي شوند، دقت داشت چرا که ممکن است متن نوشته شده شما به زبان فارسي يا انگليسي در قالب دو يا سه پيامک ارسال شده و شما از اين موضوع اطلاع نداشته باشيد.

شايان ذکر است که تعرفه هر پيام لاتين مبلغ 222 ريال و هر پيامک فارسي مبلغ 89 ريال اعلام شده است./ح
برچسب ها: تعرفه ، پیامک ، لاتین ، فارسی ، زبان ، علامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۱۶ تير ۱۳۹۱
ali
آخرین اخبار