رونمايي از پرداخت الكترونيك در ناوگان حمل و نقل عمومي

بانك پاسارگاد به منظور تسريع در انجام پرداخت هاي الكترونيكي اقدام به راه اندازي و نصب 2 هزار دستگاه مربوط به پرداخت الكترونيكي در ناوگان حمل ونقل عمومي كشور كرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، این سامانه علاوه براینكه امكان پرداخت كرایه را برای مسافران فراهم می كند ، همانند یك دستگاه خود پرداز در كنار راننده تاكسی ، خدماتی همچون شارژ تلفن همراه و سایر خدمات را به مسافران ارایه می كند.

همچنین این سامانه امكان كنترل كامل ناوگان را برای فرد كنترل كننده ناوگان فراهم می كند.

در این مراسم ،' احمد وادی دار ' رییس هیات مدیره بانك پاسارگاد گفت: براساس آمارها هم اكنون با گسترش بانكداری الكترونیك معاملات بر روی پایانه های فروش بیشتر از دستگاه های خود پرداز است .

' محمد حسین خاكی ' مدیرعامل شركت پرداخت الكترونیك بانك پاسارگاد نیز در مراسم افتتاح این سامانه با اشاره به ورود فناوری به شبكه حمل و نقل در سال های گذشته در نقاط مختلف دنیا ، اظهار داشت: بانكداری الكترونیك در سیستم بانكی كشور پذیرفته شده و بسیاری از سازمان ها درخواست دریافت این خدمات را دارند.

وی ادامه داد: گسترش بانكداری الكترونیك سبب شد تا بانك مركزی برای نظارت بیشتر بر خدمات الكترونیك سامانه شاپرك را ایجاد كند.

خاكی گفت : باتوجه به اینكه جرایم و سایر خدمات مربوط به حمل و نقل الكترونیكی شده پرداخت های این بخش نیز باید الكترونیكی شود.

همچنین ' شهاب جوانمردی ' مدیرعامل شركت فناوری اطلاعات بانك پارسیان گفت: این سامانه در ناوگان حمل و نقل شهرهای اهواز و اصفهان ایجاد شده و قرار است 16 هزار تاكسی دیگر نیز در اصفهان به این سامانه مجهز شود.

وی افزود: شركت تاكسی بیسیم نیز برای تاكسی های فرودگاه از این سامانه بهره گیری كرده است.

همچنين مهدي خاني مديرعامل شركت تاكسي بيسيم تهران كه متعلق به بخش خصوصي است در اين مراسم گفت: با نصب و راه اندازي اين 2 هزار دستگاه در ناوگان شركت تاكسي بيسيم تهران از اين پس شاهد كاهش حمل و نقل پول نقد به ميزان قابل توجهي هستيم ضمن آنكه اين كار باعث افزايش كارآيي ناوگان حمل و نقل عمومي در زمينه ارايه خدمات تاكسي بيسيم در تهران مي شود.

مهدي خاني با بيان اينكه نصب اين دستگاه ها در تاكسي هاي مجهز به سيستم بيسيم مسافران مي توانند وجوه مربوط به حمل و نقل را به صورت الكترونيكي پرداخت كنند گفت:‌ از اين به بعد رانندگان داراي تاكسي بيسيم مي توانند علاوه بر خدمات دريافت و پرداخت اقدام به بررسي آخرين وضعيت صورت حساب هاي خود و حتي واريز 10 درصد مربوط به حق شركت تاكسي بيسيم تهران كنند.

در ادامه محمد خوئيني ها مديرطرح و توسعه شركت گستر عارف در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: در مورد مترو سيستم ها كمي متفاوت تر از تاكسي ها است البته در مورد سيستم هاي پرداخت در مترو تاكنون كارهاي زيادي انجام شده است اما چند سيستم در دست بررسي ولي اين سيستم براي سيستم حمل و نقل شهري و جاده اي است.

خوئيني ها تصريح كرد: با شركت تاكسيراني براي مجهز كردن تعدادي از تاكسي هاي تهران تا پايان مذاكراتي انجام شده ضمن آنكه با شركت هاي تاكسيراني ساير شهرها نيز در اين رابطه مذاكراتي آغاز شده كه به طور حتم تا پايان سال تعدادي از اين دستگاه ها در تهران بر روي سيستم ناوبري تاكسيراني تهران با همكاري شركت تاكسيراني نصب خواهد شد./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار