سمنان/

برگزاری همایش روز ملی صنعت و معدن در سمنان

در همایش روز ملی صنعت و معدن در استان سمنان از واحدهای نمونه تولیدی معدنی این استان تجلیل شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران سمنان، سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان در این همایش كه روز دوشنبه برگزار شد گفت: 42 هزار نفر در یك هزار و 627 واحد صنعتی و تولیدی این استان مشغول به كار هستند.

'رسول منصوری' با اشاره به ایجاد سه خوشه صنعتی قطعات خودور، گچ و نمك در استان سمنان، اظهار داشت: برندسازی و صادرات این كالاها در مراحل بعدی هدف گذاری شده است.

وی به بهره برداری رساندن واحدهای بخش معدن استان سمنان پس از اكتشاف را از دیگر هدف های بخش صنعت و معدن استان سمنان عنوان كرد.

وی با اشاره به شعار تولید ملی حمایت از كالا و سرمایه ایرانی، افزود: ممنوعیت فروش كالاهای خارجی در مسیر توجه و اجرایی شدن این شعار در دستور كار قرار گرفته است.

منصوری با بیان اینكه عمده ترین مشكلات واحدهای صنعتی و تولیدی از طریق دریافت تسهیلات برطرف می شود، تاكید كرد: تناسب سهم استانها در ارائه تسهیلات در كشور باید رعایت شود تا سمنان كه استانی صنعتی است به بهره مندی لازم برسد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری سمنان نیز در این نشست این استان را در مسیر چهار راه اقتصادی كشور دانست و افزود: از این موقعیت با داشتن راههای ارتباطی ریلی و جاده های مناسب باید به بهترین شكل استفاده شود.

'علیرضا خلخالی' پاسخگویی و تلاش بیشتر مسوولان مربوطه را در خصوص رفع مشكلات و موانع تولیدكنندگان خواستار شد.

در این نشست معاون برنامه ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت حضور داشت و برخی تولیدكنندگان و صنعتگران مشكلات خود را مطرح كردند.

در همایش روز ملی صنعت و معدن از واحدهای صنعتی و معدنی از شش واحد نمونه تولیدی صنعتی و معدنی این این استان تجلیل شد./س

برچسب ها: همایش ، سمنان ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.