با همكاري پارك علم و فناوري پرديس؛

24 طرح برگزیده بنیاد در حال تجاری سازی شدن است

دبیر کارگروه تجاری سازی بنیاد ملی نخبگان از تجاری سازی 24 طرح برگزیده بنیاد با همکاری پارک علم و فناوری پردیس خبر داد.

مهدی غلامی دبیر کارگروه تجاری سازی بنیاد ملی نخبگان در گفتگو با خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران افزود: حمایت های بنیاد ملی نخبگان از اختراعات در سه سطح انجام می شود، در سطح 3 هر مخترع با داشتن گواهی ثبت اختراع که از سال 86 به بعد ثبت شده باشد می تواند در فرایند ارزیابی ما مشارکت داشته باشد و با داشتن پارامتر های ارزش افزوده اقتصادی، تازگی اختراع حائز اهمیت شرایط حمایت سطح 3 شود.
 
وی گفت: در این سطح 3تا 5 میلیون تومان به عنوان اعتبار پژوهشی و نوآوری بلاعوض به آنها تخصیص می یابد و علاوه بر آن از خدمات سربازی نیز می توانند استفاده کنند.
 
غلامی تصریح کرد: سطح 2 و 1 سطح حمایت عالی از مخترعان است که باید حداقل 2 اختراع تایید شده بنیاد که تجاری شده است را داشته باشند فردی که حمایت سطح 2 و 1 دریافت می کند 20 میلیون تومان به عنوان اعتبار پژوهشی و نوآوری بلا عوض به آنها تخصیص می یابد.
 
دبیر کارگروه تجاری سازی بنیاد ملی نخبگان اظهار کرد: سطح یک حمایت از اختراعات، اختراعاتی را شامل می شود که ثبت اختراع خارجی در آمریکا، اروپا و ژاپن شده باشند و تبعات فرهنگی و اقتصادی آنها نیز متوجه کشورمان شده باشد، 30 میلیون تومان هزینه بلاعوض به آنها تخصیص می یابد.
 
وی افزود: بالغ بر 20 میلیارد تومان از طریق بخش خصوصی توانستیم سرمایه گذاری کنیم که دستاورد های خوبی داشتیم.
 غلامی عنوان کرد: هم اکنون مراحل تجاری سازی 24 طرح برگزیده با همکاری پارک علم و فناوری پردیس و حمایت مالی بنیاد در حال تجاری سازی است./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار