روند تداومي رونق در تالار شيشه اي؛

مبادله 688 میلیارد ریال سهم در بازار سهام

معامله گران امروز 300 میلیون و 351 هزار و 852 سهم و حق تقدم را به ارزش 688 میلیارد و 310 میلیون و 845 ریال در 16 هزار و 371 نوبت معاملاتی داد و ستد کردند.

همايون دارابي كارگزار بورس در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اين مطلب گفت: در نتیجه معاملات امروز، شاخص کل 118 واحد بالا رفت و در رقم 25 هزار و 345 واحد به کار خود پایان داد و شاخص صنعت نيز با صعودی 82 واحدی به رقم 20 هزار و 100 واحد رسید و شاخص 50 شرکت فعالتر 7 واحد افزایش یافت.

وي تصريح كرد: شاخص های بازار اول و دوم نیز به ترتیب 88 و 231 واحد رشد را تجربه کردند. در جریان این رشد، شاخص بازار اول رقم 21هزار و 56 واحد و شاخص بازار دوم عدد 34 هزار و 495 واحد را تجربه کردند.

دارابي اظهار داشت: معاملات نمادهای بانک ملت، مپنا، پالایش نفت بندر عباس، گسترش نفت و گاز پارسیان، فولاد مبارکه، سرمایه گذاری غدیر، سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی و بانک تجارت بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص ثبت کردند. این در حالی بود که امروز نمادهای مخابرات و لیزینگ رایان سایپا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بازار ثبت کردند همچنين معامله گران امروز 300 میلیون و 351 هزار و 852 سهم و حق تقدم را به ارزش 688 میلیارد و 310 میلیون و 845 ریال در 16 هزار و 371 نوبت معاملاتی داد و ستد کردند.

اين كارگزار اضافه كرد: بیشترین حجم معاملات متعلق به نمادهای حق تقدم توسعه معادن روی، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت بندرعباس، بانک پاسارگاد، بانک ملت، توسعه معادن روی، مپنا، پتروشیمی خارک و ایران ترانسفو بود. همچنین پر بیننده ترین نمادهای بازار امروز پالایش نفت بندر عباس، بانک ملت، مپنا، گسترش نفت و گاز پارسیان، فولاد مبارکه، سرمایه گذاری غدیر، کالسیمین، ایران ترانسفو و زامیاد بودند.

وي خاطر نشان كرد: این در حالی بود که نمادهای قند تربت جام، نفت پارس، لیزینگ رایان سایپا، کاشی تکسرام، شیمیایی فارس، قند قزوین، سایپا آذین، کاربراتور ایران، سیمان مازندران و معادن بافق با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند. سهامداران همچنین امروز امروز طولانی ترین صف های خرید را برای نمادهای پالایش نفت بندرعباس، حفاری شمال، پتروشیمی کرمانشاه، کالسیمین، مپنا، پتروشیمی کرمانشاه، پتروشیمی شازند، صنایع شیمیایی ایران و توسعه معادن روی تشکیل دادند./س

برچسب ها: مبادله ، سهم ، بازار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار