در میز دانشگاه عنوان شد؛

گیاه بابونه به درمان ریزش مو کمک می کند

میز دانشگاه در راستای معرفی شرکت های دانش بنیان به سراغ شرکت موفقی رفته است که داروهای گیاهی با منشا صد در صد طبیعی تولید می کند.

گرجی، پژوهشگر و کارآفرین در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: شرکت ما حدود 45 نوع داروی گیاهی تولید می کند که از مهمترین آنها می توان به داروی پیشگیری و دفع سنگ کلیه، میگرن، پتروفی پروستات و عصاره رویش و تقویت اشاره کرد.

میز دانشگاه برای آشنایی بیشتر با گیاهان دارویی همراه با پژوهشگران این شرکت دانش بنیان به یکی از مزارع کشت این گیاهان در اطراف تهران سری زده است.

گرجی در ادامه گفت: در این باغ ما از گیاهان بذرگیری کرده و برای نمونه از ریشه گیاه داروی سنگ کلیه عصاره می گیریم که حاصل ده ها سال کار تحقیقاتی است و این گیاه می تواند عفونت های مجاری ادرار را به راحتی درمان کند.

وی تصریح کرد: نوع خاصی از گیاه بابونه به نام آنتمیس نوبلیس که در ایران منحصر به فرد است برای رویش و رشد مو کاربرد دارد و به زودی به کشور مالزی صادر خواهد شد.

این پژوهشگر افزود: کشورهای جنوب شرقی آسیا، هند و فرانسه از دیگر کشورهایی هستند که محصولات ما به آنها صادر می شود.

در ادامه یکی دیگر از پژوهشگران این شرکت دانش بنیان گفت: بالغ 150 نفر از متخصصان کارشناسی ارشد و دکتری به صورت مستقیم در این مجموعه مشغول به کار هستند و حدود 800 نفر از کشاورزان نیز به صورت غیرمستقیم با ما همکاری می کنند که از طریق این شرکت مجموعاً برای 950 نفر اشتغال زایی ایجاد شده است.

گرجی ادامه داد: مقام معظم رهبری در سه سال اخیر با نامگذاری سالها قصد دارند مردم را متوجه موضوع خاصی کنند و شعار ایشان روی محور تولید ملی تکیه دارد.

وی اظهار داشت: هدف از این نامگذاری سالها توجه و حمایت مسئولان و دست اندرکاران از محصولات ایرانی است و کشور زمانی آباد خواهد شد که متکی بر تولید ملی باشد.

این پژوهشگر خاطر نشان کرد: شرکت های دانش بنیان با تکیه بر دانش بومی به تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی کمک کرده و قصد دارد ارزش افزوده منابع موجود در کشور، در داخل ایران ایجاد شده و تبدیل به ثروت ملی گردد./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار