بهمن درّي در جمع خادمان امام زمان (عج):

انتشار آثار عرفان‌هاي نوظهور و كاذب مهار شده است

ما در طليعه ظهور قرارداريم و انقلاب اسلامي به رهبري امام راحل و استمرار آن با رهبري حضرت آيت‌اله خامنه‌اي (مد ظله العالي) نشان داد كه اين نگاه واقعيتي انكارناپذير است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومي معاونت امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي بهمن درّي معاون امور فرهنگي وزير ارشاد كه در جمع خادمان حضرت امام زمان (عج) سخن مي‌گفت، ضمن بيان مطلب بالا افزود: تقويت فرهنگ مهدويت بايد هوشمندانه و به دور از هياهو و با رعايت حساسيت‌هاي لازم صورت گيرد؛ و نبايد هر كسي به خود حق دهد درباره مهمترين مسئله جهان اسلام كه بايد علما و روحانيت و مراجع بزرگوار آن را تبيين كنند، سخنان كم مايه و بي‌بنيان ايراد كند.

وي گفت: تلاش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي مبتني بر ارتقاي فرهنگ مهدوي براساس دكترين مهدويت به عنوان يكي از آموز‌ه‌هاي محكم اعتقادي است و در اين راستا از فعاليتها و اقدامات مبتكرانه و مبدعانه حمايت جدي بعمل آورده است.

* انتشار كتاب هايي با موضوع  عرفان‌هاي نوظهور و كاذب مهار شده است

درّي افزود: خريد كتابهايي با موضوع مهدويت و امام زمان‌شناسي و حمايت از انتشار كتابهايي با موضوع مهدويت در صدر خريد و حمايت از كتابهاي ديني معاونت امور فرهنگي وزارت ارشاد قراردارد.

وي گفت: اساس تفكر و فرهنگ مهدوي به خاطر جان مايه هاي اعتقادي، همواره مورد هجمه دشمنان و دوستان ناآگاه بوده است. از همين‌رو بايد هوشيارانه توطئه‌هاي رنگارنگ دشمنان رصد شده و با آن مقابله شود.

معاون امورفرهنگي ادامه داد: يكي از توطئه‌ها، ظهورعرفانهاي بدلي و كاذب و دروغين است كه از سالهاي گذشته در عرصه كتاب نفوذ كرده است كه خوشبختانه در اين دوسال با اقدامات جدي در دو عرصه سلبي و ايجابي از جمله بسترسازي براي انتشار نقد اين نوع عرفانهاي غيرالهي و ضد ديني مهار شده است؛ به گونه‌اي كه براساس گزارش يكي از مراجع اطلاعاتي و امنيتي دربيست و پنجمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران، عرضه اين نوع آثار بشدت كاهش يافته است.

درّي گفت: اكثريت ناشران ما متدين و متعهد هستند و ساحت آنها به دور از انتشار كتابهاي عرفانهاي كاذب است اين نوع كتابها توسط دو ـ سه ناشر منتشر مي‌شدند كه با تذ كراتي كه داده شده است رويه آنها نيز تغيير كرده است و حتي ناشري كه اقدام به انتشار عرفانهاي سرخپوستي و هندي و چيني مي‌كرده ، اكنون به توليد و انتشار نقد اين نوع عرفانها روي آورده است.

وي در پايان افزود: در مقوله‌هاي فرهنگي بايد توازن لازم در اقدامات بازدارنده و ايجابي وجود داشته باشد و صرفاً نمي‌توان  به بگير و ببند بسنده كرد بلكه با حمايت از فعاليتهاي جدي فرهنگي و پشتيباني از انتشار نقدهاي آگاهي بخش، بايد ناهنجاريهاي فرهنگي را مهار و سپس هنجارها و ارزش‌هاي جايگزين را تقويت و ماندگارسازي كرد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار