تبریز/

بیش از نیم میلیون نفر از نمایشگاه صنایع دستی جاده ابریشم دیدن کردند

رییس شورای فنی صنایع دستی آذربایجان شرقی گفت: بیش از 550 هزار نفر از نمایشگاه بین المللی صنایع دستی جاده ابریشم در تبریز دیدن کردند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبريز، تراب محمدی امروزدر جمع خبرنگاران، افزود: براساس اعلام آمارگیران این سازمان که در مسیرهای ورودی نمایشگاه بین المللی تبریز مستقر شده بودند بیش از نیم میلیون  نفر از این نمایشگاه بازدید کرده اند که آمار بسیار خوبی برای پنج روز محسوب می شود.

وی افزود: با توجه به فصل مناسب تعیین شده برای برگزاری این نمایشگاه و تلاشی که برای ارتقای کیفیت این نمایشگاه انجام شده بود، استقبال گسترده ای از این نمایشگاه به عمل آمد و این موضوع  برای استان آذربایجان شرقی ،  هنرهای سنتی و صنایع دستی کشور یک کارنامه خوب به شمار می رود. 

وی با بیان اینکه همواره نمایشگاه های فرهنگی و هنری از استقبال خوبی برخوردار هستند، ابراز کرد: برگزاری نمایشگاه هایی از این دست در غنی تر کردن اوقلت گردشگران نیزبسیار  موثر است و بخش قابل توجهی از گردشگران استان نیز جزو بازدید کنندگان این نمایشگاه بودند  .

محمدی ادامه داد: استقبال دور از انتظار از نمایشگاه بین المللی صنایع دستی جاده ابریشم و درخواست برخی مردم و غرفه داران، ما را در روز چهارم به فکر تمدید این نمایشگاه انداخت ولی به دلیل مشکلاتی که در هماهنگی این کار به لحاظ اسکان و ایاب ذهاب غرفه داران وجود داشت این کار عملی نشد.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی عنوان کرد: وجود بیشتر رشته های صنایع دستی کشور از استان های مختلف و نیز علاقه ای که در مردم برای آشنایی و خرید این صنایع وجود دارد می تواند یکی از علت های  اصلی اقبال مردم به این نمایشگاه به شمار رود.

وی اعلام کرد: بر اساس نظر سنجی انجام شده از بازدیدکنندگان و غرفه داران نمایشگاه بین المللی صنایع دستی جاده ابریشم، سطح برگزاری نمایشگاه در سطح خوبی بوده و از برگزاری چنین نمایشگاهایی نیز استقبال می کنند.

محمدی اضافه کرد: در طول پنج روز برگزاری این نمایشگاه خیل زیادی از مردم کشور و تعدادی از  میهمانان خارجی و همچنین مسئولان رده های مختلف از این نمایشگاه بازدید کردند که نظر قریب به اتفاق آن ها نسبت به این نمایشگاه مثبت بوده و خواستار برگزاری سالانه چنین نمایشگاهی بودند.

وی گفت: اقبال مردمی و همچنین دستیابی به اهدافی که برای برگزاری این نمایشگاه مد نظر سازمان بود باعث شد تا برگزاری این نمایشگاه به صورت سالانه مطرح شود و امیدواریم با پیگیری این موضوع و مساعدت مسئولان استانی بتوانیم این نمایشگاه را همه ساله برگزار و در تقویم نمایشگاهی کشور ثبت کنیم.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی ادامه داد: ثبت این نمایشگاه در تقویم نمایشگاهی کشور باعث خواهد شد تا آژانس های گردشگری نیز برای جذب گردشگران علاقمند به چنین نمایشگاهی اقدام کنند که این امر می تواند به نفع  گردشگری استان و صنایع دستی کشور باشد. /س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.