احداث خط انتقال از سد ماملو، آب شرب پرند تامين مي شود

در بلندمدت با احداث خط انتقال از سد ماملو ، آب مورد نیاز این شهر تامین می شود.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران، عليرضا دائمي سرپرست معاونت آب و فاضلاب وزارت نيرو در نشست خبري امروز با اشاره به اينكه تمام نقاط كشور از آب شرب برخوردار مي باشند ،گفت : تمام نقاط كشور زیر پوشش تامین آب شرب قرار دارند به نحوی كه 99 درصد از شهرها و 86 درصد از روستاها از نعمت آب شرب برخوردارند.
وي با اشاره به مشكل كمبود آب شهر هاي جديد ، ادامه داد : با توجه به مشكل كمبود آب شهر هاي جديد  ، نوبت بندی، در این شهرها اعمال نمی شود.
وي افزود : كمتر از 10 شهر از نظر تامین آب وضعیت حساسي دارند كه تامين آب مورد نياز شهروندان برنامه ريزي شده است .
دایمی در رابطه با انتقال آب دریای خزر به كویر مركزی اظهار داشت :‌ این پروژه از نوع مهندسی، تامین كالا و ساخت (EPC) بوده و از مزیت های این شیوه، این است كه از تاخیرهایی كه معمولا پروژه های عمرانی با آنها مواجهند، جلوگیری می شود.
سرپرست معاونت آب و آبفای وزارت نیرو،‌در رابطه با تامین آب شرب مسكن مهر اظهار داشت : آب رسانی به شهرهای پرند، هشتگرد، پردیس و اندیشه در دستور كار وزارت نيرو قرار گرفته است.
وي ادامه داد : در حال حاضر ، آب مورد نياز برای شهر پرند ، از منطقه احمدآباد مستوفی تامین می شود.
 وي افزود : در بلندمدت با احداث خط انتقال از سد ماملو ، آب مورد نیاز این شهر تامین می شود.
دایمی  با  اشاره به آغاز طرح جامع آب از سال 1389 گفت : با اجراي اين طرح  ،  طرح های بخش آب بر اساس یك روند علمی و مدیریت به هم پیوسته اجرا خواهد شد.
وي ادامه داد : مطالعه شش ماهه مهندسان مشاور بر روی شش حوزه آب ریز بزرگ، امروز ، در مرحله تلفیق و سنتز اين مطالعات  است .
وي با اشاره به با اجراي اين طرح  پروژه هاي وزارت نيرو به لحاظ فنی و زیست محیطی توجيه مي شوند گفت : علاوه بر سازگاری اقلیمی، وضعيت خشكی و خشكسالی كشور ، در این طرح مد نظر قرار گرفته است./س
برچسب ها: آب ، شرب ، پرند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار