وزیر ارشاد درجمع خبرنگاران:

در جلسه هیات دولت به تمامی وزیران برای خرید آثار اکسپوی 91 تاکید شد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در جلسه امروز هیات دولت، به تک‌ تک وزیران برای خرید از نمایشگاه اکسپوی 91 (آثار تجسمی)، تاکید شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از  مرکز روابط عمومی،اطلاع رسانی و اموربین الملل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ،" سیدمحمد حسینی" روز چهارشنبه-امروز-  پس از پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران حاضر شد و مانند هفته گذشته و روال قبل به پرسش های آنها در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری پپاسخ گفت.

*تاکید به وزیران برای خرید از نمایشگاه اکسپوی 91

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه قرار بود امروز نمایشگاه فروش آثار هنرهای تجسمی (اکسپوی 91) به پایان برسد، افزود: با توجه به اینکه برخی دستگاه‌ها هنوز اقدام به خرید آثار هنری این نمایشگاه نکرده‌اند، نمایشگاه را تمدید کردیم و در جلسه‌ امروز دولت نیز به تک‌ تک وزرا از جمله وزارتخانه‌هایی که در این ارتباط نقش بیشتری دارند، برای خرید این آثار هنری تاکید شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به الزام قانونی موجود مبنی بر خرید آثار هنری توسط دستگاه ها اشاره و اظهار داشت: دستگاه های اجرایی باید بخشی از بودجه(یک دهم درصد از بودجه عمرانی) ‌ خود را به این امر اختصاص دهند.

 وی اضافه کرد: در پایان نمایشگاه اکسپو 91 اعلام خواهد شد که هر دستگاه به چه میزان اقدام به خرید کرده است.

* ایجاد معاونت قرآنی در وزارت ارشاد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با یادآوری برگزاری کمیسیون اجتماعی دولت ، خاطر نشان کرد: در این کمیسیون، مقررشده معاونت قرآنی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایجاد شود و اگر این موضوع در دولت نیز تصویب شود، این معاونت ایجاد خواهد شد.

*18 تیر روز ادبیات کودک و نوجوان نامگذاری ش

رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور در ادامه این مصاحبه به خبرنگاران اظهار داشت : در تقویم سال آینده چندین تغییر ایجاد شده است که از آن جمله روز 18 تیرماه سالروز درگذشت استاد مهدی آذر یزدی به عنوان روز ادبیات کودک و نوجوان نام‌گذاری شد.

حسینی همچنین یادآورشد: روز پنجم ذیقعده روز ولادت حضرت معصومه (س) به عنوان روز تکریم امام‌زادگان و روز 17 شوال نیز به عنوان روز ورزش پهلوانی نام‌گذاری شده است.

* بخشی از عملکرد گسترده وزارت ارشاد درمجلس شورای اسلامی برای نمایندگان تشریح شد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به حضورش در مجلس شورای اسلامی که بنا به دعوت نمایندگان صورت گرفته بود اشاره کرد و گفت: در این جلسه علنی تعدادی از نمایندگان سووالات و مسائلی را پیرامون حوزه های مختلف زیر مجموعه این وزارتخانه عنوان کردند که به تمامی آنها با تشریح عملکرد گسترده وزارت ارشاد طی یکی  دو سال گذشته پاسخ لازم داده شد.

 عضو کابینه دولت دولت دهم تصریح کرد : در این جلسه به نمایندگان اعلام شد: افتخار این دولت پایبندی به موازین اسلامی و خدمتگزاری به ملت مسلمان ایران است./ی2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار