چهاردهمين جشنواره تئاتر عروسكي تهران – مبارك؛

افسانه زماني: قصه‌هاي ايراني دغدغه‌ هميشگي‌ام است

قصه‌هاي ايراني و سنتي و همچنين شيوه اجراي ايراني دغدغه هميشگي من براي به صحنه بردن يك اثر نمايشي است.

افسانه زماني، كارگردان تئاتر كه با نمايش "مَلي" در چهاردهمين جشنواره تئاتر عروسكي تهران- مبارك شركت داشت، در خصوص اجراي اين اثر و موضوع آن به خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران گفت:‌ اجراهاي جشنواره هميشه با شتابزدگي بسيار روبروست و بدون آمادگي به صحنه مي‌رود، اما با توجه به اين شرايط خوشبختانه استقبال از نمايش "مَلي" رضايت بخش بود.

وي با بيان اين كه سبك كار عروسكي نخي و روميزي بود، افزود: "مَلي" قصه‌اي به طور كامل ايراني دارد زيرا شيوه‌ اجرايي ايراني در قالب يك قصه ايراني هميشه دغدغه من بوده است.

زماني تصريح كرد:‌ تلاش كرديم تاشيوه نمايشي سنتي را به گونه‌اي مد نظر قرار دهيم كه در قالب نمايش عروسكي به درستي جاي گيرد.

اين كارگردان با اشاره به اين كه شيوه اجرايي تلفيقي از بازيگر و عروسك بود، در خصوص موسيقي اثر تصريح كرد:‌ ما در اين اجرا در نظر داشتيم تا دچار شتابزدگي نشويم و در رابطه با موسيقي اين مسئله مهم بود.

وي ادامه داد: در اين اثر از موسيقي زنده بهره برديم كه كمك زيادي به اجرا داشت و از سه ساز كمانچه، تنبك و تار استفاده كرديم كه فضايي به طور كامل سنتي به اجرا داد.

شايان ذكر است، نمايش "مَلي" به نويسندگي هنگامه مفيد و كارگرداني افسانه زماني در چهاردهمين روز جشنواره و در تالار چهار سو به صحنه رفت./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار