كشف مقادير زيادي سلاح و كشته شدن تعدادي تروريست در سوريه

شمار ديگري از اعضاي گروههاي تروريستي مسلح در استانهاي ادلب و حمص سوريه در درگيري با نيروهاي دولتي سوري کشته و زخمي شدند و مقادير زيادي سلاح نيز کشف و مصادره شد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سوريه ؛ نيروهاي دولتي سوري بر اساس گزارشهاي مردمي به تعقيب يک گروه تروريستي مسلح در محله مزارع در شهر اريحا در استان ادلب اقدام کردند.  

يک منبع رسمي در استان ادلب گفت: در اين درگيري تعدادي از تروريستها کشته و زخمي و خودروهاي آنها منهدم و سلاحهايشان نيز مصادره شد . 3 نفر از کشته‌ها به نامهاي محمد عبد القادر حليمه ، جمعه ظاهر و هاني ظاهر شناسايي شدند.

براساس اين گزارش ، در معره النعمان در استان ادلب نيز نيروهاي دولتي به تعقيب گروههاي تروريستي مسلح اقدام کردند که جاده هاي عمومي را مي بستند و به املاک دولتي و خصوصي حمله مي کردند و افراد را مي ربودند و مي کشتند.

يک منبع رسمي گفت: در اين درگيري به تروريستها خسارات و تلفات زيادي وارد شد و مخفيگاههاي آنان ويران و سلاحهايشان مصادره شد. شماري از تروريستهايي که در اين درگير کشته شدند شناسايي شدند.

نيروهاي دولتي سوري به درخواست ساکنان منطقه خان‌شيخون در استان ادلب به تعقيب گروههاي تروريستي مسلح در اين شهر و مزارع اطراف آن اقدام کردند.

يک منبع در اين استان گفت: در درگيري بين نيروهاي دولتي و تروريستها ، تعداد زيادي از مخفيگاههاي آنها منهدم و به تروريستها که به مردم و املاک دولتي و خصوصي حمله و غارت و چپاول مي کردند و جاده ها را مي بستند و جلوي اتوبوسها و خودروها را مي گرفتند و راهزني مي کردند تلفات زيادي وارد شد.

اين منبع تاکيد کرد: سلاحهاي متنوعي از آنان کشف و مصادره و تعدادي از خودروهاي آنان منهدم شد و شماري از تروريستهاي تحت تعقيب کشته شدند. نيروهاي دولتي سوري همچنين با برقراري امنيت در شهر خان‌شيخون ، تعدادي از آنان را کشتند و شماري نيز فرار کردند.
نيروهاي دولتي پنج کارگاه ساخت بمب را شناسايي و دهها بمب را که بين ده تا صد کيلو گرم وزن داشتند خنثي کردند. همچنين نيروهاي دولتي سوري يک خودروي بمب گذاري در خان‌شيخون خنثي کردند که هشتصد کيلوگرم مواد منفجره در آن جاسازي شده بود. نيروهاي دولتي در خان‌شيخون تعدادي موشک انداز و خمپاره انداز و مقادير زياد ديگري سلاح و مهمات و خودروهاي مسروقه را کشف و ضبط کردند.

نيروهاي امنيتي سوري از يکي از مخفيگاههاي تروريستها در شهر لاذقيه مقاديري سلاح و و دستگاههاي کنترل انفجار از دور ، ماسکهاي ضد گازهاي سمي ، گذرنامه هاي عربي و خارجي  کشف و ضبط کردند.

نيروهاي دولتي سوري با اعضاي يک گروه تروريستي که در تلاش بودند به نيروهاي دولتي در منطقه عقربيه در اطراف شهر قصير در استان حمص يورش ببرند درگير شدند .
يک منبع در استان حمص گفت: در اين درگيري شماري از اعضاي گروه تروريستي کشته و زخمي شدند و سلاحهاي آنان مصادره و يک دستگاه خودروي مجهز به تيربار آنان منهدم شد. نيروهاي دولتي با تروريستهاي مسلح که به نيروهاي سوري در اطراف قصير حمله کرده بودند درگير شدند که به تروريستها تلفات و خسارات زيادي وارد و سلاحهاي آنان مصادره شد.

يک منبع گفت مصطفي صالح العامر که تحت تعقيب بود و جنايات زيادي مرتکب شده بود کشته شد.
برچسب ها: سوریه ، تروریست ، سلاح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار