نايب رييس كميسيون امنيت ملي:

حق استفاده از اهرم تنگه هرمز براي ايران محفوظ است

نايب رئيس کمسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت:حق استفاده از اهرم تنگه هرمز براي جمهوري اسلامي ايران محفوظ بوده و ايجاد هرگونه مشکل براي ايران براي غرب نيز ايجاد مشکل خواهد کرد.

احمدرضا دستغيب نماينده مردم شيراز در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران در راستاي اعمال تحريمهاي يکجانبه  اتحاديه اروپا عليه ملت ايران که از اول جولاي 2012 (يازدهم تيرماه91) آغاز شده و بي اثر بودن آن در مقابل عزم ملي کشورمان گفت: بحث تحريم‌ها موضوع جديدي نبوده و جمهوري اسلامي ايران همواره به خاطر رويکرد انقلابي، عدالت محور و اسلامي خود مورد تهديد کشورهاي مختلف قرار گرفته است.

 
وي در ادامه با بيان اينکه  اتحاديه اروپا و دول غربي به خوبي واقفند که اگر نداي آزادي طلبانه ايران به ساير کشورها از جمله غرب سرايت کند، گفتمان جديدي وارد دنياي آنها خواهد شد، افزود:  مردم اروپا و غرب که در خلأ اخلاق و معنويت به سر ميبرندبه محض دريافت اين گفتمان که همان نداي آزادي است  به سمت آن گرايش پيدا خواهند کرد و اين همان چيزي است که غرب را نگران کرده است.

نماينده مردم شيراز در خانه ملت در ادامه  تصريح كرد: در شرايط فعلي کشورهاي غربي بيش از پيش تلاش مي کنند تا ايران را درگير موضوعاتي از قبيل بحث اقتصادي کنند تا ما را از رسالت اصلي خودمان که همان تداوم خط ترسيم شده توسط انبيا مبني بر آگاه سازي و بيدار کردن وجدان هاي آزاد است، بازدارند و لذا پرداختن به موضوعاتي از قبيل پرونده هسته اي ايران، جزاير سه گانه، برخي مسائل مرزي و تحريم ها به دليل  ترس از روحيه انقلابي مردم بوده و ماهيت ديگري ندارد.

نايب رئيس کمسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با اشاره به طرح انسداد تنگه هرمز درشرايط فعلي خاطرنشان کرد: جمهوري اسلامي ايران در وضعيت بحراني قرار نگرفته است و لذا ضرورتي هم براي استفاده از ابزارهاي قانوني خود نمي بيند.

دستغيب تصريح کرد: اين قدرت و اقتدار درخصوص استفاده از اهرم تنگه هرمز براي جمهوري اسلامي ايران محفوظ است چرا که ايران  به لحاظ نظامي، لجستيک و موقعيت قابليت استفاده از آن را داشته و به عبارتي اعمال فشارهاي يکجانبه به جمهوري اسلامي براي غربي ها نيز ايجاد مشکل خواهد کرد.

وي در ادامه گفت:اتحاديه اروپا و کشورهاي غربي بايد بدانند جمهوري اسلامي ايران با اعمال فشارهاي که صورت مي گيرد روز به روز توانمندتر و مقتدرتر از پيش خواهد بود.

عضو هيئت رئيسه کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي خاطرنشان کرد: درشرايط فعلي وحدت قوا  مبرم جامعه بوده و بايد علي رغم مشکلات پيشامده در را ستاي حل موضوعات تلاش کنيم.

/س2

برچسب ها: دستغیب ، تنگه ، هرمز ، حق ، نماینده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار