سومين نشست خبري هم‌انديشي طنز راديويي؛

مديرشبكه فرهنگ:گوش‌ها را براي طنز كودكان حساس مي‌كنيم

سومين هم انديشي طنز راديويي شبكه فرهنگ،گوش‌ها را براي شنيدن طنز كودكان حساس‌تر مي‌كند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛كامران كاظم‌زاده،مديرشبكه راديويي فرهنگ در خصوص سومين هم انديشي طنز گفت:سومين هم انديشي طنز با موضوع شاديانه‌هاي كودكانه، 26 تير از ساعت16تا 20 در سالن ميلاد نمايشگاه بين‌المللي كتاب و با حضور "عزت‌الله ضرغامي" رئيس رسانه ملي،"سيد محمد حسيني" وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، برگزار مي‌شود.
وي افزود:كشف استعدادها و بازسازي ترانه‌هاي محلي و نيز خواندن مقالات با حضور شهرام شفيعي،طاهره ايبد و مصطفي رحماندوست از اهداف ديگر سومين هم انديشي طنز است.
مدير شبكه راديويي فرهنگ،تصريح كرد:در اين مراسم، 3 ايستگاه راديويي با نام "راديو كوچولو" طراحي شده كه از كودكان تست گويندگي گرفته و آنها را مشتاق به اجراي برنامه مي‌كند.
وي ادامه داد:سومين هم انديشي طنز راديويي با مشاركت مديريت نمايشگاه بين‌المللي كتاب، كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان و نيز فرهنگستان ادب و زبان فارسي برگزار مي‌شود.
كاظم زاده اظهار داشت:در ادامه اين مراسم از "ايرج گلسرخي" خانواده مرحوم حميد عاملي، محمد ميركياني،عذرا وكيلي،مريم نشيبا،‌محمدرضا رهگذر و نيز از هوشنگ مرادي كرماني تقدير مي‌شود.
وي با اشاره به حضور چند هزار نفري مخاطبان،تصريح كرد:ميزبان بيش از 200 نفر مخاطب شركت كننده در سومين هم انديشي طنز راديويي مي‌شويم و در كنار آن با قشر عظيمي از كودكان نيز روبرو خواهيم شد.
وي درخصوص هدف اصلي سومين هم انديشي طنز راديويي اظهار داشت:قشر عظيمي از كودكان ما هنوز از زندگي مدرن به دور هستند و ما با برگزاري اين مراسم قصد داريم بيشتر كودكان را با فرهنگ بازي كودكانه گذشته آشنا كنيم تا آنها كمتر به سمت بازي هاي رايانه‌اي كه براي ذهن و پرورش خيال آنها مضر است،سوق پيدا كنند.
وي افزود:بعضي از رسانه‌ها به تخيل كودك لطمه زنند و راديو و تلويزيون وظيفه خود مي‌داند كه به كمك آنها بشتابد.
مدير شبكه راديويي فرهنگ،تصريح كرد:ابزار اصلي راديو،كلام است و عنصر اصلي برنامه سازي راديو كلام و موسيقي در كنار يكديگر بوده و ما اميدواريم در برنامه‌هاي شبكه راديويي فرهنگ و نيز سومين هم انديشي طنز بتوانيم گام‌هاي مثبتي براي كودكان و ديگر مخاطبان برداريم.
وي ابراز داشت:ما بوسيله راديو،مي‌توانيم برنامه و آموزش‌هاي مخصوص به كودكان  را عادلانه ميان آنها تقسيم كنيم كه در همين راستا با آموزش و پرورش نيز وارد گفتگو شده‌ايم.
وي با اشاره به اهميت تربيت كودكان در خردسالي،افزود:تربيت كودك بايد از خردسالي آغاز شود و خانواده‌ها به دور از دراختيار گذاشتن بازي هاي رايانه‌اي،بتوانند با قصه‌گويي و شعر خواني روح و ذهن آنها را پويا تر كنند.
كاظم زاده اظهار داشت:در سومين هم انديشي طنز راديويي،ادبيات كودك و نوجوان در دستور كار قرار گرفت و ما در اين مراسم با تشكر ويژه از "هوشنگ مرادي كرماني" و جادوي كلمات او در مسائل تلخ زندگي،بيشتر به گفتگو در اين باب خواهيم پرداخت.
وي تصريح كرد:در سومين هم انديشي طنز راديويي قصد داريم گوش‌ها را براي طنز كودكان حساس كنيم.
وي همچنين درباره آثار رسيده به دبيرخانه گفت: تاكنون 92 اثر صوتي در ساختارهاي مختلف، 17 اثر با محور "بچه‌ها ما راديو داشتيم" و 41 اثر مكتوب، داستانك شعر و ترانه به دبيرخانه رسيده كه در حال داوري بوده و تا آخر هفته نتايج آن اعلام مي‌شود،ضمن اينكه 10 تا 15 مشاعره طنز نيز برنامه‌ريزي شده است كه از راديو فرهنگ پخش مي‌شود./ه
برچسب ها: گوشها ، طنز ، کودکان ، حساس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار