زاهدان /

هفته هنر جنس‌های نهفته سیستان و بلوچستان را رونمایی می‌کند

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت‌: سیستان و بلوچستان گنج‌های نهفته‌ای دارد که هفته هنر سبب رونمایی آنها برای همگان می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان حمید شاه‌آبادی عصر ديروز در آیین افتتاحیه هفته هنر سیستان و بلوچستان در برج آزادی تهران، اظهار داشت: هدف از برگزاری هفته‌های هنر آشنا کردن مردم استان‌های مختلف به ویژه تهران با آداب و رسوم و فرهنگ و هنر استان‌های کشور است.

وی با بیان اینکه یک سال از زمان برگزاری هفته‌‌های هنر استان‌ها می‌گذرد، افزود: این هفته فرصت مناسبی است که نگاه‌ها نسبت به استان سیستان و بلوچستان تغییر کرده و گنج‌های پنهان این منطقه برای مردم تهران بازنمایی شود.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: هفته‌های هنر تجلیل از هنرمندان و بررسی دغدغه‌های آنها از نزدیک است.

شاه‌آبادی بیان داشت: امروز دیگر هنر تنها وسیله‌ای برای سرگرمی نیست بلکه وسیله‌ای برای رسیدن به آرمان‌های بلند فرهنگی است.

وی با اشاره به اینکه آنچه از سیستان و بلوچستان در اذهان عموم مردم رواج دارد با واقعیت این منطقه بسیار متفاوت است، گفت: مردم دلیرمرد و غیور سیستان و بلوچستان یک سطح زندگی آرام و دقیق دارند.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: صنعتگران، نوازندگان موسیقی‌های محلی و بازیگران نمایش و تئاتر خالق هفته هنر هر استان هستند که برگزاری هفته‌های هنر ادای دین به این هنرمندان است.

هفته هنر سیستان و بلوچستان که از عصر ديروز افتتاح شده است تا 22 تیرماه از ساعت 9صبح الی 9 شب برای بازدید عموم علاقمندان و هنردوستان برپا است./س

برچسب ها: هنر ، جنسهای ، نهفته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.